fbpx

10 Obiceiuri pentru o alimentație sănătoasă

10-beneficii-ale-legumelor

Alimentație sănătoasă înseamnă să mănânci o varietate de alimente care îți oferă nutrienții de care ai nevoie pentru a-ți menține sănătatea, a te simți bine și a avea energie.

Acești nutrienți includ proteine, carbohidrați, grăsimi, apă, vitamine și minerale.

Nutriția este foarte importantă.

Află 10 obiceiuri care, odată implementate, pot asigura ușor o alimentație sănătoasă.

alimentație sănătoasă

1. Combinarea alimentelor – alimentație sănătoasă

Aceasta este de fapt principala preocupare pe parte de alimentație sănătoasă:

  • să învățăm să combinăm corect alimentele, pentru a ne ajuta organismul să le digere mai ușor și să menținem o stare bună de energie.

Putem combina carnea, cerealele, legumele, pastele etc. iîn orice fel? Dacă nu, de ce? Care sunt regulile de bază? Ei bine, există caâteva reguli destul de simple în acest sens.  

2. Micul dejun în fiecare zi – alimentație sănătoasă

Cei care nu obișnuiesc să ia micul dejun, au un risc mai crescut de a crește în greutate. Iar în istoricul celor mai multe persoane obeze se regăsește lipsa micului dejun, pe o durată de ani de zile.

Deși unii oameni sunt obișnuiți să își înceapă ziua doar cu o cafea, ideal este să o savurăm după micul dejun.

O cană de cafea stimulează metabolismul și determină o activitate mentală mai intensă, pe parcursul zilei.

Exemple de mic dejun:

  • Fulgi de ovăz, lapte degresat, fructe roșii proaspete sau congelate, migdale.
  • Biscuiți integrali tip „crakers“ , brânză proaspătă de vacă, somon afumat.
  • Fulgi de porumb, iaurt degresat, semințe de floarea soarelui decojite, crude.
  • Pâine integrală prăjită, pastramă de curcan, ardei gras, salată verde.

THERMOGENIC PROTEIN Shake proteic 
alimente care slăbesc
Sursă de proteine | Înlocuiește 1-2 mese din zi

3. Ferește-te de prăjeli – alimentație sănătoasă

Prăjelile sunt printre cei mai mari dușmani ai siluetei și sănătății tale, întrucât presupun o cantitate de grăsime de care, efectiv, nu ai nevoie. Dar totuși o introduci în organism.

Renunță la prăjeli și optează pentru coacerea la cuptor. E mai simplu decât pare. Și e și gustos!

Chifteluțele, cartofii pai și multe alte preparate cu care, poate, te-ai obișnuit și îți plac se pot coace foarte ușor în cuptor, obținând un gust similar și un plus imens în ceea ce privește sănătatea.

Să mai spunem că nici nu vei face miros neplăcut de prajeală în casă!?


Citește și: Cea mai sănătoasă metodă de gătit


4. Integrați legumele ușor asimilabile în hrana zilnică

In alimentația rațională, cu o hrană sănătoasă, se recomand

  • cât mai multe legume nefierte,
  • salate ușor asimilabile cu morcov (care previne îmbătrânirea tenului și apariția ridurilor),
  • salată verde,
  • spanac, țelina, ridiche, varză, conopidă, mărar, pătrunjel,
  • fasole păstai, mazăre, soia,
  • roșii, castraveți, ceapă, usturoi, praz, ardei, ciuperci.  
cum să nu te îmbolnăvești

5. Găsește-ți timp să faci mișcare

Toată lumea știe că pentru o viață sănătoasă trebuie să facem minim 30 de minute de mișcare pe zi. Și o alimentație sănătoasă.

Insă de multe ori, programul nostru este atât de încărcat încat pare aproape imposibil să ne acordam acest răgaz pentru mișcare.

Totul pornește de la ierarhizarea priorităților:

  • în momentul în care vom înțelege că mișcarea nu este o componentă opțională a vieții noastre, ci una absolut necesară, în mod sigur vom găsi timp.

Mișcare poate să însemne orice ne este la îndemână: deplasarea în mers, urcatul scărilor, grădinărit, muncă fizică.

Mai important decât atât este să facem pasul următor și să practicam un sport.

Ceea ce înseamnă activitate fizică de intensitate moderată sau mare, care reprezintă șansa reală de a ne menține în formă și de a preveni o serie de afecțiuni medicale.



6. Nu exagera cu apa, în timp ce mănânci

Prea multe lichide în timpul mesei duc la diluarea enzimelor digestive, care automat duc la îngreunarea digestiei – durează mai mult, consumă mai multă energie.

Recomandarea este ca în timpul mesei să nu exageram cu băutul apei, sucurilor și lichidelor, în general.

De preferat este să bei apă la 20-30 de minute înainte/după masă (asta nu înseamnă să aștepți până ți-e sete, ci să nu exagerezi cu apa).

7. Calciul

Calciul este important pentru corp, mai ales pentru sănătatea sistemului osos.

In plus, știi deja cât de importante sunt lactatele pentru aportul optim de calciu în organism.

Într-o alimentație sănătoasă, laptele și brânzeturile sunt alimente de bază, dar și surse clasice de calciu și vitamina D, nutrienți care lucrează mână în mână pentru un sistem osos puternic.

Asadar, fă-ți un stoc de iaurturi de băut, kefir, iaurt grecesc.

Sau ia-ți pentru prânzul de la birou niște somon (la conservă sau afumat) – acesta conține atât calciu, cât și vitamina D.  


Citește și: Cum măsurăm caloriile?


8. Renunță la băuturile răcoritoare

Un pahar mare de suc de portocale are 120 de calorii, însă dacă mănânci portocala, va dura mai mult timp să o consumi, va fi proaspătă și neprelucrată, iar doza de vitamina C va fi dublă.

O portocală proaspătă este mai sățioasă, deși are doar jumătate din numărul de calorii pe care îl furnizează un pahar de suc.  

9. Alege produsele integrale – alimentație sănătoasă

Produsele integrale conțin mai mulți nutrienți decât produsele cu amidon.

De asemenea, digestia mâncării integrale se face mai încet și asta ajută să te simți plin, mai mult timp.

Mâncărurile integrale se compun din: – făină integrală, pâine integrală, paste integrale și orez brun – cereale integrale.


Citește și: 50 Alimente care sunt super sănătoase


10 . Redu zahărul

Zahărul se referă numai la zaharoză, un dizaharid, format din două zaharuri (glucoză și fructoză) legate între ele, care se găsește în mod natural în toate plantele verzi.

Zahărul găsit în alimente este recoltat din sfeclă de zahăr și trestie de zahăr.

Zahărul este un carbohidrat. Și ar trebui să încercăm să consumăm mai puține alimente care conțin zahăr.

De exemplu, să renunțăm la dulciuri, prăjituri, biscuiți și băuturi răcoritoare cu zahăr.

Dacă consumăm aceste produse prea des, pot apărea efecte secundare majore, precum cariile dinților, creșterea în greutate, diabet.

Multe dintre alimente care au zahărul în conținut, pot avea multe calorii.

Așa că, dacă scapi de zahăr, ai putea avea un ajutor consistent asupra controlului greutății.


alimentatie sanatoasa si pachet slabire rapida
PACHET SLABIRE RAPIDA – SLIM PACK

Citește în continuare:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *