fbpx

8 Alimente sănătoase de vară, pe care să le adaugi în dieta ta

Alimente sănătoase de vară

Alimente sănătoase de vară |

Este vara – acea perioadă uimitoare a anului când produsele proaspete abundă.

Există o mulțime de alegeri proaspete, delicioase și sănătoase.

Mai mult, multe dintre fructele și legumele de vară sunt pline de beneficii extraordinare pentru sănătate.

Iată câteva dintre cele mai sănătoase și răcoroase alimente, alegeri excelente în timpul verii.

1. Cireșele – alimente sănătoase de vară

cireșe - Alimente sănătoase de vară

Cireșele sunt printre primele semne delicioase ale verii.

Consumul de cireșe te poate ajuta să ai un somn mai bun și să reduci durerile, chiar și după un antrenament.

Dar știai că, compușii din cireșe te pot ajuta, de asemenea, să slăbești și să-ți menții greutatea?

Antocianinele din cireșe activează o moleculă care ajută la revigorarea arderii grăsimilor și la scăderea stocării de grăsimi.

Cireșele dulci sunt încărcate cu potasiu, un reductor natural al tensiunii arteriale.


Citește și: Cea mai buna dieta pentru tensiunea arteriala.


În plus, cireșele dulci sunt bogate în beta-caroten, vitamina C, antocianine și quercetină, care pot colabora sinergic pentru a lupta împotriva cancerului.

2. Pepene verde – alimente sănătoase de vară

pepene verde - Alimente sănătoase de vară
  • Rămâi hidratat, îți păstrează memoria ascuțită și îți dă o stare de spirit bună. Acesta este pepenele verde.

De asemenea, te ajută să îți menții corpul răcoros (prin transpirație) în lunile călduroase de vară.

Vestea bună este că nu mai trebuie să te forțezi să bei cât mai multă apă.

Poți mânca pepene: pe lângă furnizarea licopenului care protejează pielea, pepenele verde conține 92% apă.

Cercetările arată că consumul de alimente pline de apă te ajută să te menții satisfăcut și hidratat, cu mai puține calorii.

3. Porumb

porumb dulce

Nimic nu spune vara ca porumbul dulce proaspăt.

Știai că doi antioxidanți ce se găsesc în porumb – luteină și zeaxantină – pot acționa ca ochelari de soare naturali, contribuind la formarea pigmentului macular care filtrează o parte din razele dăunătoare ale soarelui?

Aceiași antioxidanți pot ajuta, de asemenea, la scăderea riscului de a dezvolta degenerare maculară legată de vârstă – cauza principală a orbirii la persoanele cu vârsta peste 60 de ani (deși o mare parte a pagubelor apare cu zeci de ani mai devreme).

4. Roșii

roșii - Alimente sănătoase de vară

Nu există nici o îndoială că protecția solară ar trebui să fie prima ta linie de apărare împotriva soarelui aprins de vară.

Consumul de roșii îți poate oferi o protecție suplimentară: consumul de mai mult licopen – carotenoidul care face roșiile, roșii – poate proteja pielea de arsurile solare.

Într-un studiu, participanții care au fost expuși la lumina UV au avut aproape 50% mai puțină roșeață a pielii, după ce au mâncat 2 1/2 linguri de pastă de tomate (sau au băut aproximativ 1 2/3 cani de suc de morcov pe zi), pe lângă dieta lor obișnuită , timp de 10 până la 12 săptămâni.

Cu toate acestea, suplimentele nu au fost la fel de eficiente: în același studiu, cei care au primit un supliment de licopen sau licopen sintetic nu au fost protejați în mod semnificativ, împotriva arsurilor solare.

5. Afinele

afine - Alimente sănătoase

Afinele proaspete, culese direct din peticul de fructe de pădure sunt un tratament special!

Antioxidanții conținuți de afine pot ajuta la eliminarea oboselii musculare, prin eliminarea radicalilor liberi suplimentari pe care mușchii îi produc în timpul exercițiului fizic, potrivit unor cercetări recente.

6. Cafea cu gheata

cafea cu gheata ideala vara

Un pick-me-up înghețat este o modalitate excelentă de a începe diminețile de vară.

Mai mult: consumul zilnic al unei singure căni de cafea, poate scădea riscul de a dezvolta cancer de piele.

Într-un studiu realizat pe mai mult de 93.000 de femei, publicat în Jurnalul European de Prevenție a Cancerului, a arătat că cele care au băut o ceașcă de cafea cofeinizată pe zi, și-au redus riscul de a dezvolta cancer de piele nonmelanom cu aproximativ 10%.

Cafeaua decofeinizată nu părea să ofere aceeași protecție.

7. Zmeura – alimente sănătoase de vară

Alimente sănătoase de vară

Zmeura este o mare sursă de fibre. O parte din acestea sunt solubile sub formă de pectină, care ajută la scăderea colesterolului.

O ceașcă de zmeură are 8 grame de fibre, iar un studiu din Jurnalul de Nutriție sugerează că consumul mai mare de fibre, poate ajuta la prevenirea creșterii în greutate sau chiar la promovarea pierderii în greutate.


GASTRO COLON – SURSA DE FIBRE ALIMENTARE

VEZI PRODUSUL

fibre alimentare gastro colon

Pe parcursul unui studiu de doi ani, cercetătorii au descoperit că atunci când participanții la studiu și-au crescut consumul de fibra cu 8 grame pentru fiecare 1.000 de calorii, au pierdut aproximativ 4,5 kilograme.

Dacă consumi 2.000 de calorii pe zi, încearcă să-ți crești fibra cu 16 grame.

8. Ceai cu gheață

ceaii cu gheata ideal vara

Un pahar înalt de ceai cu gheață, într-o zi fierbinte, este foarte revigorant.

Însă, știai că poate face bine corpului?

Studiile arată că ceaiul, consumat în mod regulat, ar putea să reducă riscul de Alzheimer și diabet, plus că vei avea dinți și gingii mai sănătoase și oase mai puternice.

Cum? Ceaiul este bogat într-o clasă de antioxidanți numiți flavonoizi.

Indiferent de soi – negru, verde, alb sau pe bază de plante – maximizează puterea flavonoidelor din ceai, consumându-l proaspăt preparat.


Citește și : Alimente pentru combaterea grasimilor


Dacă dorești să ai mereu ceai rece în frigiderul tău, adăugă puțină zeamă de lămâie. Acidul citric și vitamina C din sucul de lămâie ajută la păstrarea flavonoidelor.


MAGAZIN ONLINE CU SUPLIMENTE NUTRITIVE PREMIUM


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *