fbpx

Alimente bogate în proteine

De ce să consumăm alimente bogate în proteine?

  • susțin buna funcționarea a funcțiilor organismului,
  • accelerează metabolismul și cresc arderea grăsimilor,
  • reduc apetitul și cresc sațietatea,
  • cresc masa musculară și puterea fizică,
  • au efect benefic asupra oaselor,
  • reduc tensiunea arterială,
  • scad riscul bolilor de inima și a diabetului,
  • ajută în procesul de slăbire și te mențin fit,
  • ajută corpul să-și vindece rănile și să se refacă mai repede.

Alimentația bogată în proteine este esențială pentru sănătatea noastră și, de asemenea, în procesul de slăbire.

Proteinele constituie blocurile de organe, mușchi, piele, hormoni și cam tot ceea ce contează în corpul tău. Din acest motiv, ar trebui să adaugi proteine ​​de înaltă calitate la fiecare masă.

Studiile arată că proteinele îmbunătățesc sănătatea în diverse moduri și ajută la pierderea din greutate și grăsime de pe burtă, în timp ce crește masa și forța musculară.

Aportul zilnic recomandat pentru proteine ​​este de 46 de grame pentru femei și 56 de grame pentru bărbați. Cu toate acestea, mulți experți în sănătate și fitness consideră că avem nevoie de mult mai mult decât atât pentru a funcționa optim.

Care sunt alimentele bogate în proteine?

1.Unt de arahide

Untul de arahide natural este plin de proteine.

  • Doua lingurițe din acest aliment delicios asigură 8 grame de proteine.

Pe lângă faptul că este o sursă excelentă de proteine, untul de arahide poate fi consumat în multe rețete și feluri diversificate. De exemplu, este un deliciu în combinație cu fructele și ovșzul. Sau, îl poți adăuga în smoothie-ul preferat, pentru a-ți asigura un boost de proteine.

De asemenea, studii recente au arătat că oamenii ce includ arahidele și untul de arahide în dietele lor, scad riscul de a dezvolta boli cronice, precum boli de inima și diabet.

Incercă să consumi unt de arahide 100% natural, astfel poți evita ingredientele nedorite, precum zahșr sau ulei. Dacă te gandești la cost, află că prețurile sunt aproximativ aceleasi. Așadar alege un produs natural.

2. Ouă

Ouăle sunt printre alimentele cele mai bogate în nutrienți. Nu numai că abundă de vitamine, minerale și grăsimi sănătoase, dar au și un conținut consistent de proteine.

  • Un ou de dimensiune mai mare conține 6 grame de proteine.

Adăugarea ouălelor în dieta ta îți asigură o modalitate excelentă de a crește aportul de proteine, reduce numărul de calorii și, implicit, pierderea în greutate.

Studii recente au dovedit că oul poate fi un bun prieten al organismului nostru. Consumat la micul dejun, acesta ajută la menținerea sațietății, determinându-te să mănânci mai puține calorii pe parcursul zilei.

3. Migdale

Migdalele sunt un tip de nuci ce sunt încărcate cu nutrienți importanți, inclusiv fibre, vitamina E, mangan și magneziu.

  • Acestea au un conținut de proteine de 6 grame la 28 grame de migdale și 160 calorii.

Alte nuci bogate în proteine sunt și alunele, fisticul și caju-ul.

4. Tonul

Pestele este o sursa fantastica de proteine, iar versiunea din conserva nu face exceptie. Conservele sunt o modalitate mai ieftina, dar la fel de buna de a stimula aportul de proteine.

  • O portie de 85 grame contine aproximativ 20 grame de proteine de inalta calitate si doar 99 de calorii.

In plus, tonul este si o sursa de acizi grasi omega-3, extrem de folositori organismului.


Citește și:


Cu toate acestea, conservele de ton pot contine si niveluri ridicate de mercur, asa ca este bine sa limitezi consumul la cateva portii pe saptamana.

Este bine sa stim ca tipurile mai mici de ton au un continut mai scazut de mercur. Deci ar fi indicat sa le alegem pe acestea.

PLATINIUM OMEGA 3-6-9 – aport de acizi grași esențiali

5. Iaurt grecesc natural

Iaurtul grecesc este un aliment delicios, extrem de versatil, la un cost redus și, cel mai important, este o sursă excelentă de proteine.

  • De exemplu, 200 de grame de iaurt grecesc natural oferă aproximativ 16 grame de proteine – aproape dublul cantității găsite în iaurturile obișnuite.

Iaurtul grecesc conține și probiotice benefice care pot îmbunătății sănătatea sistemului digestiv și te pot ajuta în procesul de slăbire.

Consumat simplu, iaurtul grecesc reduce aportul de zahăr la minimum. De asemenea, il poti consuma adăugat la smoothie, în salate, produse coapte și multe alte rețete delicioase.


Te-ar mai putea interesa:


Selecție alimente bogate în proteine

6. Seminte de floarea soarelui

Deși vorbim despre niște alimente minuscule, semințele de floarea soarelui se încadrează perfect în categoria alimente bogate în proteine, doarece acestea conțin o cantitate impresionantă de proteine.

  • 30 grame de semințe de floarea soarelui conțin aproximativ 6 grame de proteine vegane. De asemenea, conțin și substanțe nutritive precum vitamina E și magneziu.

Semințele de floarea soarelui se încadrează în categoria alimentelor versatile: pot fi adăugate la salate, în iaurturi sau ca topping pentru multe feluri de mâncare.

În aceiași categorie se încadrează și semințele de dovleac.

Semințele de dovleac furnizează o cantitate masivă de nutrienți. Adăugarea acestor semințe în dieta ta, este un mod inteligent și sănătos de a crește aportul de proteine.

  • 28 de grame de semințe de dovleac conțin 7 grame de proteine, ceea ce le face o alegere excelentă pentru o gustare ambalată cu proteine​.

Alături de o cantitate impresionantă de proteine, semințele de dovleac conțin, de asemenea, antioxidanți precum vitamina E și acizi fenolici care ajută la reducerea inflamației în organism.

7. Brânza cottage

Brânza cottage (de vacă) este un produs lactat cu calorii scăzute, bogat în proteine. Această brânză, cu aromă ușoară, vine într-o varietate de procente de grăsime și poate fi folosită ca gustare sau ca ingredient în multe rețete.

  • 210 grame de brânză cottage oferă peste 23 de grame de proteine ​​și doar 200 de calorii.

Conținutul ridicat de proteine ​​din brânza cottage, o face o alegere excelentă pentru sportivii și persoanele care doresc să construiască masa musculară.

În plus, studiile au arătat că alimentele bogate în proteine, cum ar fi brânza de vaci, oferă sațietate, acest fapt asigurând pierdere în greutate.

8. Proteina din zer

Praful de proteine ​​din zer este obținut din porțiunea lichidă a restului de lapte de la prepararea brânzei.

Adăugarea de praf de proteine ​​din zer în dieta ta este un mod convenabil și accesibil de a crește aportul de proteine.

  • În medie, o porție de proteine ​​din zer (28 grame) conține o cantitate impresinantă – 20 grame – de proteine.

Proteina din zer a fost cercetată amănunțit pentru rolul său benefic în pierderea în greutate și capacitatea sa de a crește masa și forța musculară.


THERMOGENIC PROTEIN for woman – conținut de proteine – înlocuiește 1-2 mese din zi

9. Linte

Nu numai că lintea este un aliment extrem de hrănitor și accesibil, dar este, de asemenea, o sursă excelentă de proteine.

Aceste leguminoase minuscule pot fi gătite și adăugate la o varietate de rețete precum salate, supe, tocănițe.

  • Lintea este și o sursă uimitoare de proteine ​​pe bază de plante, 98 grame furnizând 18 grame.

Lentea este bogată și în fibre, fier, potasiu și vitamine B.

10. Ovaz

Ovăzul face parte din categoria cerealelor fără gluten și cu un conținut mult mai mare de proteine, decțt alte cereale.

  • O porție de 78 de grame de ovăz furnizează circa 13 grame de proteine.

Ovăzul este bogat, de asemenea, în vitamine și minerale. Plus conține un tip de fibre solubile numite beta-glucan. Studiile au arătat că alimentele bogate în beta-glucan pot ajuta la reducerea nivelului de colesterol LDL (rău), făcând ovăzul o alegere excelentă pentru sănătatea inimii.

Alegerea dea mânca, la micul dejun, un bol cu ​​fulgi de ovăz, este o modalitate excelentă de a-ți menține inima sănătoasă, în timp ce îți crești aportul proteic.

11. Lapte

Deși unele persoane prezintă intoșeranță la lapte și alte produse lactate, acesta rămâne o sursă importantă de proteine ​​extrem de absorbabile pentru cei capabili să o digere.

Laptele vine în multe procente de grăsime și este disponibil pe scară largă, ceea ce face o alegere convenabilă a proteinelor.

  • 250 ml de lapte integral conține peste 8 grame de proteine ​​extrem de absorbabile, împreună cu o mulțime de vitamine și minerale.

Este deosebit de bogat în minerale de calciu și fosfor, care ajută la menținerea oaselor puternice și sănătoase.

Forma sa lichidă, face din laptele un ingredient bogat în proteine ideal​​pentru smoothie-uri și supe.

De asemenea, laptele integral este un excelent ingredient și pentru cei care încearcă să crească în greutate și masa musculară, fiind bogat, pe lângă proteine, și în calorii.

Alimente bogate în proteine
Alimente bogate în proteine

12. Somon

Somonul este una dintre cele mai sănătoase forme de proteine ​​pe care le putem mânca.

  • 100 grame de somon conține circa 26 de grame de proteine, împreună cu tone de vitamine și minerale. Acestea includ acizii grași B12, vitamina D, seleniu și acizi grași anti-inflamatori omega-3.

Somonul este alegerea ideală de a stimula conținutul de proteine ​​și nutrienți din dieta ta. Poate fi adăugat la salate, făcute în burgeri sau mâncat simplu pentru o gustare satisfăcătoare, cu conținut scăzut de carbohidrați.

13. Curcan

Carnea de curcan este inclusă în alimente bogate în proteine, fiind nutritivă, bogată în proteine ​​și nutrienți și conținut scăzut de calorii.

  • 28 de grame de carne de curcan furnizează 23 de grame de proteine ​​extrem de absorbabile și doar 195 de calorii.

Carnea de curcan este, de asemenea, bogată în vitamine B și seleniu mineral, care acționează ca un puternic antioxidant în organism și ajută la reducerea inflamației.

O alegere proteică sănătoasă, carnea de curcan poate fi folosită într-o multitudine de rețete

De reținut: Obținerea de suficientă proteină este foarte importantă.

Un aport ridicat de proteine ​​te ajută să pierzi în greutate și să câștigi masă musculară, îmbunătățind în același timp compoziția corpului și sănătatea metabolică.

*Surse: https://www.healthline.com/ *Sursa imagini: freepik.com


Garantează-ți necesarul de nutrienți, adăugând în dieta ta suplimente nutritive ce susțin sănătatea

3 thoughts on “Alimente bogate în proteine

  1. Pingback: Smoothie de ciocolată și cireșe - rețetă dulce și delicioasă

  2. Pingback: Ardei umpluți cu lasanga și conținut scăzut de carbohidrați

  3. Pingback: Dieta Rina de 90 de zile - cea mai usoara dieta de urmat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *