Alimente pentru sistem imunitar puternic

Alimente pentru un sistem imunitar sanatos si puternic

Alimente pentru sistem imunitar puternic.

A avea un sistem imunitar puternic poate fi un plus major în timpul sezonului rece, al gripei și al pandemiei curente COVID-19.

Somnul de calitate, exercițiile fizice regulate, spălarea corectă a mâinilor și, în condițiile actuale, distanțarea socială sunt factori importanți care contribuie la un sistem imunitar sănătos.

De asemenea, alimentele pe care le consumi pot juca un rol cheie.

Este esențial să mănânci alimente care conțin vitamine și minerale, precum vitaminele A, C și D, zinc, acizi grași omega-3 și antioxidanți. Toate ajută la întărirea sistemului imunitar.

alimente pentru sistem imunitar puternic

Care sunt alimentele care susțin sistemul imunitar?

1.Fasole și legume

Adăugarea de fasole în mesele tale, precum fasolea neagră, fasolea albă sau lintea, poate oferi mai multe beneficii decât crezi.

O cană de fasole bogată în fibre oferă 13% din recomandările zilnice de zinc.

Consumul de cantități suficiente de zinc poate ajuta la scurtarea duratei unei răceli.

Fasolea oferă organismului micronutrienți, precum fier, magneziu, fosfor, vitamine B și folat și proteine ​​pe bază de plante.

  • Folosiți-le în supe, mâncăruri, sosuri sau amestecate cu carne, pentru o îmbunătățire a necesarului de proteine.

2.Fructe de pădure

Boabele, inclusiv afinele, căpșunile, murele și zmeura, conțin vitamina C și o varietate de flavonoide și antioxidanți, compuși care ajută la neutralizarea radicalilor liberi nocivi din organism și pot scădea riscul de boli cronice.

Flavonoidele pot fi de ajutor în reducerea incidenței infecțiilor respiratorii superioare.

  • Adăugați fructe de pădure în salate, smoothie-uri, fulgi de ovăz sau iaurt.
Broccoli - alimente pentru sistem imunitar puternic

3. Broccoli – alimente pentru sistem imunitar puternic

Broccoli este un nutrient dens, bogat în vitaminele A, C și E.

Consumând broccoli primești un conținut mai ridicat de vitamina C, iar gătit se eliberează mai multă vitamina A.

  • Adăugați broccoli la paste, mic dejun sau briose din ou sau gustați-l crud cu o asezonare sănătoasă precum humus.

4. Ouă

Ouăle (inclusiv gălbenușul) sunt un aliment hrănitor, imunitar care alimentează sistemul imunitar și este necesar a-l adăuga în dieta ta.

Majoritatea substanțelor nutritive se găsesc în gălbenuș, cum ar fi vitaminele A, D, zinc și seleniu.

Ouăle sunt o gustare bogată în proteine ​​și pot fi minunate pentru orice masă, de la micul dejun până la cină.

Există nenumărate modalități de a vă bucura de ouă.


Citește și:

Fulgi de ovăz instant, cu fructe și nuci


Care sunt cele mai bune alimente pentru slabire, potrivit dieteticienilor


5. Pește gras

Peștii grași, precum somonul, macroul și heringul, sunt surse fabuloase de acizi grași Omega-3 precum DHA și EPA, care pot ajuta la activarea anumitor celule imune și scăderea inflamației.

Peștele gras este, de asemenea, sursă naturală de vitamina D și zinc.

O porție de somon sălbatic îndeplinește recomandarea zilnică pentru vitamina D.

Folosiți somon afumat în locul cărnii.


Omega 3 6 9 banner ad in descriere articol alimente pentru sistem imunitar puternic

6. Ghimbir – alimente pentru sistem imunitar puternic

Ghimbirul este cunoscut pentru numeroasele sale proprietăți medicinale, dintre care unele ajută la reducerea durerilor de gât și a inflamației și contribuirea la optimizarea funcției imunitare.

Ghimbirul poate ajuta, de asemenea, la scăderea inflamației în infecțiile respiratorii.

  • Grătiți ghimbirul proaspăt pentru a-l adăuga în supe sau folosiți-l în ceai.

7. Iaurt grecesc

Iaurtul grecesc este o sursă excelentă de probiotice, bacterii care te pot ajuta să vă mențineți intestinul sănătos.

Să ai un echilibru adecvat de bacterii „bune” este important pentru un sistem imunitar sănătos pentru a ajuta la combaterea invadatorilor.

Căutați iaurt grecesc sau alte tipuri de iaurt cu „culturi vii și active” care să conțină o varietate de tulpini probiotice și câteva miliarde de CFU (unități formatoare de colonii).

Iaurtul este, de asemenea, una dintre puținele surse alimentare care oferă vitamina D, care poate ajuta la îmbunătățirea răspunsului imun la infecții și la creșterea nivelului stării de spirit.

  • Folosește iaurtul ca o alternativă de sos în salata de pui, la micul dejun sau pentru un tratament sănătos cu iaurt.

8. Mierea de albine – alimente pentru sistem imunitar puternic

Mierea brută, care suferă mai puțină prelucrare decât mierea tradițională, conține mai mulți antioxidanți și compuși antibacterieni.

Acești compuși ajută la stimularea celulelor imune și la combaterea alergiilor.

  • Adăugați o lingură la apă caldă sau ceai pentru a rămâne hidratat sau folosiți-o ca îndulcitor natural pentru produse coapte, făină de ovăz, iaurt și smoothie.
frunze verzi - alimente pentru sistem imunitar puternic

9. Frunze verzi

Verdele frunzelor, cum ar fi salata, spanacul și verdeața colardă, sunt mari surse de vitamine A și C.

Vitamina A joacă un rol esențial în îmbunătățirea funcției imunitare, reglarea răspunsului imun celular și scăderea inflamației.

Frunzele verzi sunt, de asemenea, ambalate cu mai mulți antioxidanți și flavonoide.

  • Folosiți-le în salate, cartofi prăjiți, smoothie-uri și supe.

10. Carne slabă

Carnea slabă și păsările de curte sunt surse mari de zinc și vitamine B, care joacă un rol în multe reacții din organism și ajută sistemul imunitar.

Este, de asemenea, o sursă excelentă de proteine pentru femei , un bloc important pentru repararea țesutului corpului și combaterea inflamației.

  • Adăugați pui sau vită în supe (puteți folosi și bulionul) împreună cu o mulțime de legume.

Thermogenic Protein banner ad in descriere articol alimente pentru sistem imunitar puternic

11. Ovăz – alimente pentru sistem imunitar puternic

Începerea zilei cu un bol de ovăz completat cu semințe și fructe de pădure poate fi un puternic impuls al imunității.

O cană de ovăz oferă o mulțime de antioxidanți și polifenoli și 2-3 mg de zinc, aproape 25% din nevoile dvs. zilnice.

Zincul ajută la susținerea sistemului imunitar prin limitarea inflamației care poate fi dăunătoare și ajută la combaterea infecțiilor, ajutând la dezvoltarea globulelor albe din sânge.

Ovăzul oferă, de asemenea, beta-glucan (un tip de fibre dietetice), care poate ajuta la scăderea colesterolului și la întărirea sistemului imunitar.

Încercați: faceți ovăz peste noapte sau folosiți-le în bare de granola fără coacere.

citrice - alimente pentru un sistem imunitar puternic

12. Citrice

Portocale și alte fructe citrice, cum ar fi grapefruit, lămâi, limes și mandarine, sunt bogate în vitamina C.

Cercetările arată că deficitul de vitamina C poate afecta imunitatea, în timp ce dozele suplimentare pot reduce durata bolii.

Vitamina C este un nutrient solubil în apă, ceea ce înseamnă că organismul nu îl păstrează, așa că trebuie asigurată prin dietă sau suplimente.

Adăugați citrice smoothie, salate sau ca gustare.

13. Semințe de dovleac – alimente pentru sistem imunitar puternic

Semințele de dovleac sunt bogate în vitamina E, un antioxidant care poate susține funcția imunitară.

De asemenea, au un conținut ridicat de acizi grași nesaturați și zinc.

O porție de 30 grame produce aproximativ 15% din aportul zilnic recomandat de zinc, mai mulți antioxidanți și alți nutrienți importanți precum fierul, cuprul și magneziu.

Adăugați semințe de dovleac în făină de ovăz, iaurt sau amestecuri.

cartofi dulci - alimente pentru un sistem imunitar puternic

14. Cartofi dulci

Cartofii dulci sunt bogați în beta-caroten, pe care organismul îl transformă în vitamina A.

Un cartof dulce mediu conține cantitatea zilnică recomandată de vitamina A și oferă, de asemenea, aproape jumătate din necesitățile zilnice de vitamina C.

Cartofii dulci oferă, de asemenea, fibre, mangan, potasiu, vitamine B și mai mulți antioxidanți care ajută la protejarea celulelor împotriva bolilor.

15. Cereale integrale

Cerealele integrale, cum ar fi făina de ovăz, meiul, quinoa, orzul, hrișca, orezul brun sunt surse grozave de compuși vegetali, cum ar fi polifenolii, sterolii și fibrele.

Mâncând cantități adecvate de fibre pot ajuta la un intestin mai sănătos și la un răspuns imunitar mai bun.

Cerealele integrale oferă, de asemenea, seleniu (un antioxidant), vitamine B și minerale precum fier, zinc, cupru și magneziu.


Sursa articol: https://blog.myfitnesspal.com , Sursa imagini: https://www.freepik.com


CURESLABIT.RO – MAGAZIN

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *