Cum sa mananci sanatos si sa fii in forma

cum sa mananci sanatos sa-slabesti-si-sa-fii-in-forma

Cum sa mananci sanatos? Poti sa slabesti sanatos?… Te-ai întrebat vreodata?

În articolul acesta o să încercăm să îți răspundem la întrebări. 🙂

„Slăbire”

… Ce îţi spune cuvântul ăsta? Te duce cu gândul la o dietă extrem de strictă, aşa-i?

Majoritatea dintre noi a trecut, cu siguranță, cel puţin o dată în viaţa printr-o perioadă de slăbire.

„Cum slabesc sanatos?”

Este întrebarea cea mai frecventă, care apare mai ales în rândul doamnelor şi domnişoarelor, dar nici domnii nu se feresc să pună întrebarea asta.

În general, problema slăbitului este prost înţeleasă şi prost văzută de majoritatea oamenilor aflaţi în căutarea unei siluete perfecte.

Dar mai trist este faptul că e şi prost transmisă de o mare parte dintre nutriţioniştii de pe la noi şi de o mare parte dintre instructorii de fitness.

In acest articol ne propunem sa te motivam sa slabesti sanatos, sa te facem sa intelegi ca a slabi nu inseamna a tine diete draconice.

Încetează cu înfometarea! 

Înceteaza cu încercarea diferitelor diete minune! Nu rezolvaţi nimic dacă vă înfometaţi! Tot ceea ce câştigaţi este o boală în plus.

O femeie (prea) slabă nu arată deloc bine. O femeie grasă nu arată deloc bine. O femeie (prea) musculoasă nu arată deloc bine.

Este vorba despre echilibru

Nu vrem să se simtă nimeni jignit, dar putem spune cu mâna pe inimă că s-a creat un cerc vicios între cei care ţin dietă, nutriţionişti şi farmacişti.

Sunt foarte puţini nutriţionişti la noi care să fie nutriţionişti în adevăratul sens al cuvântului. În majoritatea cazurilor se acţionează cam aşa:

– cât vrei să slăbeşti?– păi aş vrea 10 kilograme întro lună, că apoi am o nuntă …– aha, ai nevoie de un deficit caloric de X calorii, ia şi tine dieta Y.

Sigur, dieta Y funcţionează în 70% din cazuri, dar pe termen scurt, pentru că, din păcate, nu se ţine cont de toţi factorii, de tipul somatic, de metabolism, de stilul de viaţă, de multe alte probleme.

Dietele pe care le recomandă majoritatea nutriţioniştilor sunt generaliste, în funcţie de deficitul caloric, de numărul de kilograme de care vrei să scapi.

Şi ce se întâmplă?

Funcţionează dieta Y până la un anumit punct. Apoi începi să ai ameţeli şi să nu ştii de ce te simţi fără viaţa, dar mai slabă.

Prin înfometare îţi privezi corpul de anumiţi nutrienti esenţiali şi există riscuri mari de îmbolnăvire a organelor interne.

După o anumită perioadă observi că nu mai funcţionează dieta şi la prima greşeală culinară pui dublu pe tine, pentru că al nostru corp este inteligent.

Organismul uman nu iartă. Se răzbună cu prima ocazie.

Cum ziceam, pui dublu pe tine şi iar ajungi la nutriţionist, iar dai o grămadă de bani să îţi dea o altă dietă, pentru că cea din urmă nu mai funcţionează.

Şi o ţii aşa în înfometări prosteşti, în diete fără sens şi mai ales fără rezultat concret. De foarte multe ori ajungi de la nutriţionist la farmacist, pentru că începi să suferi de diferite boli datorită înfometării.

Thermogenic Protein – abundenta de proteine – inlocuieste 2 mese pe zi
  1. Orice om poate să fie propriul nutriţionist cu câteva cunostinţe medii. Important e să fii echilibrat în totul.
  2. Alimentaţie sănătoasă şi echilibrată, mişcare în mod constant, odihnă suficientă. Astfel poţi ajunge să ai forme de invidiat, să fii sexy şi fit, dar mai ales să fii sănătoasă!

Trebuie să înţeleagă fiecare dintre noi că sunt câteva greşeli care ne menţin gras(ă). Amintesc doar câteva dintre ele:

1. Săritul peste mese sau gustări

Majoritatea cred că dacă renunţă la una din mesele importante ale zilei, problema e rezolvată.

GREŞIT! Creierul e setat pe o rutină şi dacă sari peste masa de dimineaţă sau cea de prânz, creierul flămând va cere noaptea mâncare şi vei mânca noaptea ceea ce e şi mai rău.

Soluţia? Împarte caloriile în trei mese importante, plus maxim 2 gustări.

Cercetătorii susţin că majoritatea oamenilor care încearcă să slăbească (sănătos) au nevoie de 1800 până la 2200 calorii pe zi.

Deci dacă îţi împărţi caloriile astfel încât să ai aproximativ 500 la trei mese principale şi 100-200 la maxim două gustări pe zi, totul va fi bine.

De asemenea important e să îţi înveţi creierul să ştie că nu treci la restricţii, nu te abţii de la nimic, ci doar îţi schimbi rutina.

THERMOGENIC PROTEIN – Inlocuieste 1-2 mese pe zi

2. Mâncatul la repezeală

Ştiu, e o plăcere să mănânci în viteză, să citeşti un blog/ziar sau să te uiţi la serialul preferat.

Până ai terminat de citit un paragraf sau până la prima reclamă, tu deja ai terminat de mâncat şi fugi repede să laşi farfuria la spălat. E cât se poate de GREŞIT!

Soluţia? Încearcă să nu mai mănânci pe fugă, mănâncă liniştit, încet, la masă în bucătărie, nu în faţa blogului sau tv-ului, nu în faţa revistei/ziarului preferat.

Lasă toate astea la o parte, inspiră şi expiră de 5 ori încet înainte să te apuci să mănânci. Mănâncă încet, nu te grăbeşte nimeni, nu pierzi nici un tren.

E sănătos să nu mănânci până simţi că nu mai intra, nu mânca până explodezi, nu trebuie să te simţi sătul astfel încât să nu te poţi mişca.

Citeste si: Cura de detoxifiere – Pierde 10 kilograme in 21 zile

3. Mâncatul excesiv în week-end şi de sărbători

Avem, de multe ori, tendinta sa mancam excesiv, până simtim ca explodam şi ajungem apoi la spital, mai ales de sărbători.

Dar sunt mulţi care şi în week-end mananca necontrolat si in cantitati foarte mari.

Degeaba încerci să mănânci frumos şi regulat în timpul săptămânii, iar când a venit week-endul exagerezi mancand grătare şi mese cât pentru toată săptămâna.

Soluţia? Mănâncă la fel ca şi în timpul săptămânii, nu profita că eşti acasă şi te poţi exagera cu grătare şi aripioare picante :).

Cel mult poţi trişa cu/la o masă. E suficient. Dacă exagerezi în weekend, creierul se va învăţa aşa şi în timpul săptămânii îţi va cere mai mult si nu vei mai putea respecta cele 3 mese fixe pe zi.

4. Gustările prea sărate

Stim cu toţi campaniile de pe TV în care ni se spune să evităm excesul de sare. Sunt cât se poate de corecte. Vorbesc despre gustări, pentru că de obicei cei care sunt atenţi cu sarea la gătitul mâncării, uită de ea la gustări: popcorn-ul la filme, chips-urile în timpul meciului sau alunele la bar.

Soluţia? Încearcă să înlocuieşti aceste gustări cu fructe sau legume.

Cum sa mananci sanatos? În loc de popocorn-ul de la film, mananca un măr, în locul chipsurilor , rontaie un morcov.

E greu să faci această schimbare, dar dacă reuşeşti e foarte bine.

Dacă totuşi nu merge şi eşti setat pe alune, chipsuri şi alte nebunii, încearcă pe cât posibil să consumi moderat şi să fie la un nivel mai redus de sodiu.

5. Băutul excesiv

Ne plac petrecerile şi cluburile! Ne plac şi ieşirile la bere cu tovarăşii. Exagerăm, bem exagerat, până nu mai ştim de capul nostru.

Hai să facem un mic exerciţiu. Notează undeva cât alcool consumi într-o săptămână: cât vin, câtă bere, ce alte nebunii de cocktail-uri. Calculează caloriile şi vei avea o surpriză.

Să presupunem că nu consumi excesiv, doar 2 beri aşa pe noapte, că doar e vară şi merg.

Ei bine, cele 2 beri pe noapte/zi pot însemna aproximativ 2000 calorii într-o săptămână, deci cam o zi în plus la cele recomandate la punctul 1. Deci trebuie să faci un efort mai mare ca să scapi de ele .

Fără să ţinem cont că oricum consumul excesiv de alcool nu e deloc bun, te strică din toate punctele de vedere.

Soluţia? Încearcă să renunţi la băut măcar o săptămână. Te vei simţi mai bine şi vei vedea că viaţa merge înainte şi fără excesul de alcool.

Nu spun să nu bei o bere pe zi (chiar recomand, atâta timp cât te poţi limita la una pe zi sau una la 2 zile)… Dacă totuşi ai o treabă cu ieşitul seara cu prietenii, încearcă să treci pe băuturi care conţin mai puţine calorii şi carbohidraţi gen vin roşu sec sau bere cu calorii puţine.

Pe scurt, e foarte simplu să slabesti sanatos şi să ajungi la o formă a corpului mult visată. Trebuie doar să ai grijă la excese, să nu te abţii de la prea multe şi să fii echilibrat(a) în toate.

Să ai mare grijă la alimentaţie, odihnă şi mişcare. Nu merg una fără alta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *