De ce imi este foame dupa antrenament?

foame dupa antrenament

Te-ai gandit vreodata sa mananci dupa ce termini antrenamentul? Sau cand ai terminat antrenamentul, simti ca ai putea manca un pui intreg sau ca o pizza ti-ar potoli apetitul?
Nu-ti faceti griji!
Desi cresterea apetitului nu este un raspuns general valabil dupa terminarea exercitiilor, insa este destul de comun in anumite situatii. Vestea buna este ca exista cativa pasi pe care ii poti urma pentru a depasi starea de foame si pentru a evita supraalimentarea dupa antrenament.

9 Sfaturi pentru a-ti mentine foamea sub control si pentru a opri supraalimentarea dupa antrenamente

  1. Antrenamentul inainte de o masa principala
    Daca mereu simtiti ca va este foame dupa ce faceti exercitii, incercati sa faceti antrenamentul inainte de o masa principala, astfel veti putea manca fara a avea sentimentul de vinovatie. De asemenea, incercati sa aveti o alimentatie sanatoasa.
  2. Luati extra proteine
    Consumul de proteine post-antrenament, ajuta la recuperarea muschilor, de asemenea, ajuta si la mentinerea sub control a apetitului. Ca raspuns, proteinele de inalta calitate, elibereaza hormoni care transmit creierului un mesaj de suprimare a apetitului. Din acest motiv, de cate ori simtiti o dorinta, alegeti o proteina completa ca pe o friptura, un somon sau un iaurt grecesc. Daca sunteti vegan, lintea sau fasolea, sunt o alegere buna.
  3. Mancati carbohidrati sanatosi dupa antrenament
    Cel mai bun moment pentru a consuma carbohidrati este dupa antrenament, deoarece celulele sunt mai sensibile la insulina, ceea ce inseamna ca vor fi stocate caloriile ca sursa de energie in muschi in loc de grasime. In plus, deoarece carbohidratii cresc nivelul de zahar din sange, acestia semnaleaza creierului ca stocurile de energie sunt suficiente, ceea ce contribuie la reducerea apetitului. Carbohidratii sanatosi includ alimentele in forma integrala, cum ar fi amidonul (boabe fierte, cartofi dulci), toate legumele si fructele.
  4. Faceti un plan
    Imediat dupa antrenament nu simtiti imediat ca va este foame, dar dupa cateva ore, apetitul isi face simtita prezenta. Toate rationamentele va scapa de sub control si veti sfarsi mancand o pizza sau 5 batoane de proteine. De aceea trebuie sa aveti un plan cu o masa sanatoasa post-antrenament.
  5. Faceti antrenamentul distractiv
    Studiile arata ca, atunci cand oamenii fac exercitii pentru a pierde in greutate, cel mai probabil o sa manance si o sa compenseze caloriile pe care le-au ars pe parcursul antrenamentului, decat daca fac antrenament pentru sanatate,pentru distractie sau pentru competitii sportive. Tineti sub control caloriile si pierderea grasimii prin stabilirea unor obiective.
  6. Nu te antrena nemancat
    Mergi la antrenament cu stomacul gol de teama ca daca mananci, in timpul antrenamentului nu faci altceva decat sa arzi caloriile pe care le-ai asimilat la masa de dinainte? Aceasta este cea mai proasta alegere. Antrenamentul pe stomacul gol poate duce la o senzatie mai mare de foame dupa exercitii.
    Luati o masa te proteine si grasimi sanatoase cu o ora inainte de antrenament pentru a reduce pofta de mancare.
  7. Folositi proteine din zer
    Proteina din zer are cea mai mare concentratie de amino acizi (leucina) din toate proteinele pudra. Leucina semnaleaza creierului sa elibereze transmitatorii care ingreuneaza foamea si mentin starea de satietate. Zerul imbunatateste de aseamenea, sensibilitatea la insulina si are un efect benefic asupra hormonilor de stress care sunt adesea asociati cu cresterea poftei de mancare.
  8. Intelegeti-va foamea
    Daca ai mancat o masa sanatoasa dupa antrenament si inca simti ca iti este foame, stai cateva momente si analizeaza. Ai mancat suficiente calorii si o gama echilibrata de macronutrienti (proteine,carbohidrati si grasimi) pentru a-ti satisfice nevoile? Daca da, vrei sa te rasplatesti pentru ca la urma urmei ai facut ce ti-ai propus? Ai ars aceste calorii ca sa meriti o pauza?
    Sau poate nu ti-ai facut un plan si nu stii cand vei avea urmatoarea masa. Ia o pauza si mediteaza daca apetitul poate fi rezolvat si daca inca ai nevoie de mancare, daca ai nevoie de mai multe proteine sau de o grasime sanatoasa si monitorizeaza daca intr-adevat iti este foame.
  9. Mancati in timpul sesiunilor lungi de antrenament
    Nu sunt recomandate sesiunile de antrenament pe termen lung, care dureaza mai mult de o ora, deoarece calitatea antrenamentului este redusa si nivelul hormonilor de stres, este ridicat. Dar daca va pregatiti pentru un eveniment de mai mare anduranta sau daca practicati un sport de echipa, pot fi necesare exercitii lungi.

Pentru antrenamentele de peste 90 minute, realimentarea cu un amestec de proteine si carbohidrati de inalta calitate, va pot oferi organismului combustibilul necesar pentru a evita foamea in perioada post-antrenament.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *