Ce tip de peste sa mananci pentru a pierde kilograme

pierde kilograme mancand peste

Pentru a-ți atinge scopul de a pierde kilograme, este foarte important ce mănânci. Alimentația reprezintă 80 % din succesul procesului de slăbire, restul de 20% revenind activităților fizice.

Peștele este unul dintre alimentele cele mai sănătoase, bogat în proteine și sărăc în calorii. De asemenea, peștele are conținut ridicat de acizi grași esențiali Omega 3 – un nutrient ce promovează sănătatea inimii și a creierului.

Alimentele bogate în proteine cresc nivelul de sațietate și previn mâncatul peste măsura sau între mese.

Din categoria grăsimilor polisaturate, ce nu pot fi produse de organism și pe care este necesar să le luăm din alimente și suplimente, Omega 3 și Omega 6 joacă un rol important în:

  • o bună funcționare a inimii,
  • îmbunătățirea sistemului nostru imunitar,
  • acuitatea vizuală,
  • echilibrarea sistemului nervos.

Necesarul zilnic al adulților este de 12-17 grame pentru Omega 6 și 11-16 grame pentru Omega 3.

Consumul de alimente bogate în Omega 3 este o modalitate excelentă de a ne stimula sănătatea generală, și în mod special este recomandat persoanelor ce prezintă un risc ridicat de boli cardiovasculare sau inflamații cronice.

Studiile făcute în sprijinul sănătății inimii, recomandă consumul de pește cel puțin de 2 ori pe săptămână .

Acizii grași Omega 3 sunt grăsimi esențiale funcționării organismului , ce ar trebui să se regăsească în orice dietă. Aceștia se împart în 2 tipuri importante, cunoscute sub denumirile de EPA și DHA, ce le găsim în anumite tipuri de pești. Există și un al treilea tip găsit în anumite plante, semințe și nuci, denumit ALA (acid alpha-linoleic).

Citeste si: Cum-numaram-caloriile-alimentelor

Grăsimile sunt nesănătoase ( se depun pe artere, împiedicând circulația normală a sângelui și duc la obezitate), însă sunt și anumite tipuri de grăsimi ( cum este Omega 3 ) ce sprijină sănătatea organismului, micșorând nivelurile colesterolului , reducând inflamațiile și chiar stimulând metabolismul. O bună funcționarea a metabolismului duce la producția de energie și la arderea țesutului adipos, deci implicit la pierderea în greutate.

Adăugând în dieta ta și hidratarea, exercițiile fizice și un somn bun și liniștit, poți fi sigură că vei vedea rezultate încă din primele zile.

Iată 5 tipuri de pești, bogați în nutrienți și acizi grași esențiali, recomandați să-i consumi:

  • Tonul light (luminos) conservat

Tonul este accesibil și bun pentru tine. Tonul conservat în apă este bogat în proteine și are puține calorii. Tonul ”luminos” are un conținut redus de mercur.

Poate fi consumat într-un singur sau într-un mix cu avocado, pentru o gustare sau într-o combinație cu castravete și spanac pentru o salată fără carbohidrați.

  • Codul

O excelentă adăugare la planul de a pierde în greutate, codul are o aromă ușoară și este bogat în nutrienți , inclusiv vitaminele B12 și B6.

O porție standard conține doar 89 de calorii și 20 grame de proteine.

Studii efectuate pe un grup de persoane, din care o parte a mâncat 5 porții de cod pe săptămână, pe o perioadă de 8 săptămâni, au demonstrat că cei care au consumat cod au pierdut mai mult în kilograme decât cei care au consumat aceleași calorii , dar nu luate din pește.

  • Halibut

Un pește plat ce se găsește în apele Pacificului de Nord, halibutul este recomandat atunci când îți dorești să slăbești sănătos.

Halibutul este preferat pentru bogăția sa de nutrienți, precum seleniu, magneziu și vitamina B12.

Alimente bogate in Omega 3
  • Sardine

Acești peștișori micuți sunt o excelentă sursă de proteine. O conservă de sardine, de exemplu, conține 20 grame de proteine și asigură 30% din necesarul zilnic de calciu al organismului nostru.

Sardinele sunt, de asemenea, bogate în fier și vitamina D și ajută cu brio în scăderea inflamațiilor datorită conținutului de Omega 3.

  • Somon

Unul dintre cele mai gustoase fructe ale mării, somonul este o sursă vastă de proteine și acizi grași esențiali Omega 3.

90 grame de somon sălbatic conțin 156 de calorii și 23 grame de proteine și te vor ajuta să te simți sătulă și fără nevoia de o gustare între mese.

Acizii grași Omega 3 se mai găsesc și în alte alimente precum: stridii, tofu, caviar, anșoa, uleiul de in, macrou, galbenus de ou, seminte de cânepa.

Adaugă în dieta ta pește și alte alimente bogate în Omega 3, pentru a da un impuls arderii grăsimilor nesănătoase și pentru a sprijini sănătatea ta generală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *