Probioticele si pierderea in greutate

Probioticele si pierderea in greutate

Daca incerci sa slabesti si ai impresia ca ai mancat toate alimentele potrivite, dar totusi nu pierzi in greutate, sanatatea intestinala ar putea fi de vina.

Aici intervin probioticele. Acestea regleaza digestia si te pot ajuta in pierderea in greutate.

Probioticele sunt microorganisme vii cu beneficii pentru sanatate, atunci cand sunt consumate.

Probioticele – care sunt de obicei bacterii benefice – ofera tot felul de beneficii puternice, pentru corp si creier.

Acestea imbunatatesc sanatatea digestiva, pot reduce depresia, promoveaza sanatatea inimii, ajuta in mentinerea unei greutati normale si chiar in pierderea in greutate.

Rolul alimentatiei in influentarea prezentei probioticelor

De fiecare data cand mancam, trilioane de bacterii actioneaza asupra alimentelor si le descompun, astfel incat organismul sa poata absorbi mai bine nutrientii si energia.

Majoritatea bacteriilor din intestinul nostru sunt bacterii bune, cunoscute si sub denumirea de probiotice, si au cele mai bune intentii.

Un echilibru sanatos al florei intestinale ar trebui sa fie format din cel puțin 90% probiotice, insa stresul, alimentatia precara, bolile si medicamentele pot minimiza considerabil acest raport.

Atunci cand sanatatea intestinala nu este echilibrata, corpul tau poate deveni un camin pentru bacteriile rele.

Acestea pot provoca probleme ale sistemului imunitar, inflamatii, diaree, constipatie, crestere in greutate și multe alte boli.

Cand aducem probiotice noi in intestin, acestea intervin si readuc la normal activitatea de digestie, ceea ce este bine atat pentru sanatatea ta, cat si pentru talia ta.

Desi avem in mod natural probiotice in sistemul nostru digestiv, putem creste cantitatea acestora consumand anumite alimente sau luand suplimente.

vitamine si minerale

PLATINIUM MEGA VIT&MIN

Adauga in dieta ta zilnica, vitamine si minerale, esentiale pentru un organism sanatos.

Problema este ca nu toate probioticele sunt create la fel, iar gasirea celui potrivit pentru corpul tau poate fi o provocare.

Cum influenteaza probioticele greutate?

Rezultatele unui studiu facut pe gemeni, unul slab si unul obez, pentru a afla daca sanatatea intestinala afecteaza greutatea, au confirmat un DA rasunator.

Gemenii slabi aveau flora intestinului mai sanatoasa decat cei obezi.

Daca organismul tau nu descompune nutrientii in mod corespunzator, vei avea dificultati in procesarea sau stocarea grasimilor si a carbohidratilor.

De asemenea, digestia fibrelor este ingreunata sau, pur si simplu, nu se intampla.

Unele tulpini de bacterii produc substante chimice numite lipopolizaharide (LPS), care pot provoca inflamatii si care pot determina cresterea in greutate.

Intr-un studiu efectuat pe soricei, cei care au primit LPS, urmand o dieta sanatoasa, castiga la fel de mult in greutate ca cei alimentati cu o dieta bogata in grasimi.

Bacteriile bune – probioticele – au efectul opus si scapa de aceste substante chimice neplacute care ne provoacă atat de multe probleme.

Bacteriile benefice pot afecta, de asemenea, si senzatia de satietate.

Hormonii care sunt responsabili sa-i spuna corpului tau cand iti este foame sunt diminuati, atunci cand bacteriile bune descompun fibrele.

O supraabundenta a drojdiei poate provoca crestere in greutate si balonare, iar peste 75% dintre femei vor avea aceasta problema cel putin o data in viata.

Alimente ce contin probiotice

Alimente naturale ce contin probiotice

Mancarea alimentelor bogate in probiotice va mentine sanatos sistemul digestiv, iar adaugarea de suplimente te va ajuta mai mult.

Este important sa urmam o dieta ce promoveaza un intestin sanatos si nu doar pierdere in greutate.

Iata cateva alimente ce contin probiotice:

  • Varza
  • Chefir
  • Iaurt simplu
  • Branza fermentata
  • Kombucha
  • Otet de mere
  • Muraturi

Alege probiotice potrivite pentru tine

Multe companii care vand probiotice se lauda cu cat de multe bacterii sunt in produsul lor, dar ce fel de tulpini contin acestea e la fel de important, ca si cantitatea.

Cand sunt prezente mai multe tulpini de bacterii, acestea lucreaza sinergic pentru a promova sanatatea digestiva.

Cele mai importante trei sunt:

  • L. acidophilus – sustine absorbtia de nutrienti,
  • B. longum – ajuta la mentinerea captuselii peretilor intestinali,
  • B. bifidum – descompune carbohidratii, grasimile si proteinele complexe, in parti mai mici.

Cele mai bune probiotice pentru pierderea in greutate au cel putin cinci miliarde CFU (unitati care formeaza colonii) si minimum sapte tulpini.

Atunci cand cumperi produse ce contin probiotice, asigura-te ca ambalajul are o calitate buna si ca il poti pune la frigider sau in dulap imediat. Microbii vii mor rapid cand au fost prelucrati sau nu sunt depozitati intr-un loc rece si intunecat.


Citeste si:


O conceptie gresita comuna cu privire la probiotice este ca „cei buni” trebuie sa fie refrigerati.

Desi NICIODATA nu trebuie depozitate in lumina soarelui, majoritatea marcilor sunt stabile pe raft si nu trebuie sa fie refrigerate.

Acest lucru nu este in nici un caz un indicator daca o anumita marca de probiotice este mai eficienta decat altele.

Daca eticheta pachetului spune „viabila in momentul fabricatiei”, nu e ok sa-l mai cumperi decat daca iti spune si cat de multe bacterii garanteaza in momentul expirarii. Ceea ce inseamna asta este ca nu garanteaza ca bacteriile au fost in viata atunci cand au fabricat suplimentul.
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *