fbpx

Alimente bogate în vitamina D

vitamina d

Alimente bogate în vitamina D.

Vitaminele sunt cele care ne dau starea de bine. Când organismul tău are tot necesarul de vitamine, se vede. Râde, cântă, dansează.

Vitamina D face și ea parte din acest grup de prieteni ai corpului tău.

Și este prietenul care te vrea afară: este singurul nutrient pe care corpul îl produce atunci când este expus la lumina soarelui.

Din păcate, aproximativ 50% din populația lumii nu se expune la soare sau se expune foarte puțin, iar aprox. 40% au deficiență de vitamina D.

Acest lucru se datorează în parte faptului că oamenii petrec mai mult timp în interior, sau poartă protecție solară afară și mănâncă o dietă occidentală, scăzută în surse bune de vitamina D.


Un produs creat pentru femei!

proteine, vitamine si minerale

Atunci când soarele lipsește, și pentru că valoarea zilnică recomandată de vitamina D este de 20 micrograme (mcg), aceasta trebuie să provină din alte surse, și anume din alimente sau din suplimente.

Dacă te și expui puțin la lumina solară, aportul ar trebui să fie mai aproape de 25 mcg pe zi.

Vitamina D este foarte importantă:

  • Consolidează oasele, întărește sistemul imunitar și vindecă inflamația.
  • Cele mai puternice dovezi sugerează că vitamina D poate reduce infecțiile respiratorii, bolile autoimune și chiar riscul de a muri de cancer.

Cel mai eficient mod de a lua vitamina D este expunându-ți pielea la soare.

Enzimele din pielea ta pot converti razele UV în vitamina D. Dar cantitatea generată depinde de culoarea pielii tale, de unde locuiești și de perioada anului.

În timp ce 20 mgc te poate proteja de deficiență un pic mai mult te poate ajuta să-ți crești nivelul de vitamina D în sânge. Astfel încât să poți atinge toate puterile sale minunate, printre care și cele de prevenire a bolilor.

Poți însă și să suplimentezi din alte surse necesarul de vitamina D. Și anume din alimente.

vitamina d

Care alimente sunt surse excelente de vitamina D?

Peștele gras

Cel mai eficient mod de a obține suficientă vitamină D în dieta ta este consumând pește gras, precum somonul și tonul.

Optzeci si cinci de grame de somon, de exemplu, conține 11 mcg de vitamina D, în timp ce aceeași cantitate de ton îți oferă 3,85 mcg.

Ambele se mândresc cu o doză sănătoasă de Omega 3 care, de asemenea, c avantajează în sănătatea creierului și a inimii.

Peștele este și o sursă minunată de proteine ​​slabe, ceea ce îl face să fie un schimb extraordinar dacă te-ai săturat de pui.

Peștele conține acizii grași Omega-3, Omega-6 și Omega-9, grăsimi polinesaturate.

Organismul nostru nu poate produce acizi grași polinesaturați, din acest motiv trebuie să îi luăm din dietă pentru creștere și o sănătate normală.

Doi nutrienți importanți găsiți în omega-3 – acidul eicosapentaenoic (EPA) și acidul docosahexaenoic (DHA) – sunt considerați esențiali pentru organism.


Un produs creat pentru femei

alimente pentru un sistem imunitar sanatos

Ouă

Ouăle, în special gălbenușurile de ou, conțin și vitamina D. Un ou mare conține aproximativ 1,025 mcg de vitamina D.

Acesta nu este singurul motiv pentru care să alegi în dieta ta ouă.

  • Acestea conțin, de asemenea, vitamina A, care este bună pentru sistemul imunitar, și colina, un nutrient esențial pentru sănătatea creierului .

Gălbenușurile de ou conțin, de asemenea, pigmenți numiți carotenoizi (în special luteină și zeaxantină), care ajută la menținerea ochilor sănătoși.

Oamenii care nu mănâncă pește ar trebui să știe că fructele de mare nu sunt singura sursă de vitamina D.

Ouăle întregi sunt o altă sursă bună, precum și un aliment nutritiv minunat.

În timp ce cea mai mare parte a proteinei dintr-un ou se găsește în albuș, grăsimile, vitaminele și mineralele se găsesc mai ales în gălbenuș.

Un gălbenuș de ou tipic conține 0,95 mcg de vitamina D sau 5% din nivelurile acesteia necesare zilnic.

Cantitatea din gălbenușul de ou depinde și de expunerea la soare și de conținutul de vitamina D al hranei cu care a fost hrănit puiul.

  • Când sunt crescuți pe pășune, puii care se plimbă afară, în lumina soarelui și produc ouă cu niveluri de 3-4 ori mai mari de vitamina D.

În plus, ouăle de la puii crescuți cu hrană îmbogățită cu vitamina D, pot avea până la 150 micrograme de vitamina D pe gălbenuș.

Alegerea ouălor fie de la puii crescuți afară, fie comercializați, cu un conținut ridicat de vitamina D poate fi o modalitate excelentă de a satisface cerințele tale zilnice.

Ficatul de vită

Dacă ești în căutarea unui aliment alimentar, bogat în proteine, bogat în nutrienți, poate dorești să încerci ficatul de vită.

Pe lângă faptul că conține aproximativ 1 mcg de vitamina D la fiecare 85 de grame, o porție de ficat conține, de asemenea, peste 100% din aportul zilnic recomandat din o mulțime de alte vitamine esențiale precum B12, A, riboflavină și cupru.

Laptele conține vitamina D

Laptele este unul dintre cele mai bune moduri de a obține vitamina D de mai multe ori pe parcursul zilei. Deoarece este posibil să nu mâncați somon dimineața, la prânz și seara.

Laptele este fortificat cu vitamina D, astfel încât o cană (sau un pahar de 240 ml) conține între 2,90 mcg și 3,10 mcg.

De asemenea, laptele oferă una dintre cele mai absorbite forme de proteine, pe lângă calciu, care este excelent pentru sănătatea oaselor.

Laptele are, de asemenea, potasiu, un mineral din care mulți nu obțin suficient. Dar care este necesar pentru reglarea tensiunii arteriale.

Dacă preferați să mergeți cu o opțiune fără lactate, există multe mărci de lapte de soia și migdale care sunt, de asemenea, fortificate cu vitamina D.

Laptele de vacă, tipul cel mai des consumat, este în mod natural o bună sursă de mulți nutrienți. Înclusiv calciu, fosfor și riboflavină.

În mai multe țări, laptele de vacă este fortificat cu vitamina D. De obicei conține aproximativ 2,90 mcg- 3,25 mcg pe cană (240 ml), sau aproximativ 15–22 % din necesarul zilnic.

Laptele de soia este, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina D. Este ideal pentru vegetarieni și vegani.

Înlocuitorii de lapte precum laptele de soia sunt adesea îmbogățiți cu acest nutrient. Plus alte vitamine și minerale care se găsesc de obicei în laptele de vacă.

Ciuperci

Ciupercile sunt singurul aliment pe care îl vei găsi în culoarul care conține vitamina D.

Deși ciupercile oferă cantități mici de vitamina D (aproximativ 0,025 mcg pentru una medie), ele sunt, de asemenea, încărcate cu nutrienți care îți stimulează sistemul imunitar.

Cu excepția alimentelor îmbogățite, ciupercile sunt singura sursă vegetală bună de vitamina D.

La fel ca oamenii, ciupercile pot sintetiza această vitamină atunci când sunt expuse la lumina UV.

  • Ciupercile produc vitamina D2, în timp ce animalele produc vitamina D3.

Deși vitamina D2 ajută la creșterea nivelului în sânge, este posibil să nu fie la fel de eficientă.

Ciupercile sălbatice sunt surse excelente de vitamina D2.

De fapt, unele soiuri conțin până la 57,50 mcg pe 100 de grame. De aproape trei ori mai mult decât necesarul zilnic.

Pe de altă parte, ciupercile cultivate comercial sunt adesea cultivate la întuneric și conțin foarte puțin D2.

Cu toate acestea, anumite mărci sunt tratate cu ultraviolete (lumina UV). Aceste ciuperci pot furniza 3,25–11,25 mcg de vitamina D2 la 100 grame.

Sucul de portocale bogat în vitamina D

La fel ca laptele, sucul de portocale este fortificat cu vitamina D și doar o ceașcă conține în jur de 25 mcg.

Mai mult, aceeași vantitate de suc de portocale îți poate oferi necesarup pentru o zi de vitamina C.

Doar atenție la cât consumi. Un pahar de 240 ml este tot ce ai nevoie pentru a menține zahărul sub control.

Aproximativ 75% dintre oamenii din întreaga lume sunt intoleranți la lactoză și alte 2-3% au alergie la lapte.

Din acest motiv, unele țări fortifică sucul de portocale cu vitamina D și alți nutrienți, cum ar fi calciul.

O cană (240 ml) de suc de portocale consumat la micul dejun te poate ajuta să începi ziua bine. Cu până la 2,5 mcg de vitamina D sau 12% din necesarul zilnic.

Sursa imagini: freepik.com


CURESLABITMAGAZIN ONLINE CU SUPLIMENTE NUTRITIVE


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *