fbpx

5 Diete susținute de știință

Ce să mănânci ca să slăbești

Ce să mănânci ca să slăbești? 5 Diete sănătoase care sunt susținute de știință

Deși multe diete pot funcționa pentru tine, cheia este să găsești una care să-ți placă și pe care să o poți urma pe termen lung.

Iată 5 diete sănătoase care sunt dovedite științific ca fiind eficiente.



1. Dieta Low-carbs, alimente integrale

 Dieta Low-carbs are conținut scăzut de carbohidrați, este integrală și este perfectă pentru persoanele care trebuie să slăbească, să optimizeze sănătatea și să-și scadă riscul de boală.

Este flexibilă, permițându-vă să vă reglați bine aportul de carbohidrați în funcție de obiectivele dvs.

Această dietă este bogată în legume, carne, pește, ouă, fructe, nuci și grăsimi, dar scăzută în amidon, zaharuri și alimente procesate.

O dietă cu conținut scăzut de carbohidrați este o dietă care restricționează carbohidrații, cum ar fi cei care se găsesc în alimente zaharoase, paste și pâine.

  • Este bogată în proteine, grăsimi și legume sănătoase.

Poți alege și un shake proteic pe zi, îți va asigura necesarul de proteine și te vei simți sătulă pentru mai multe ore.

proteine, vitamine si minerale
Shake proteic

Există multe tipuri diferite de diete cu conținut scăzut de carbohidrați.

Studiile arată că sunt eficiente în pierderi în greutate și pot îmbunătăți sănătatea.

Opțiunile alimentare depind de câteva lucruri, inclusiv cât de sănătoasă ești, cât de activă și câtă greutate trebuie să pierzi.

Alimente permise: Carne, pește, ouă, legume, fructe, nuci, semințe, lactate cu conținut ridicat de grăsimi, grăsimi, uleiuri sănătoase și poate chiar și niște tuberculi și boabe fără gluten.

Alimente interzise: zahăr, grâu, uleiuri din semințe, grăsimi trans, produse cu conținut scăzut de grăsimi sănătoase, alimente puternic procesate.


Citește și : Alimente pentru un sistem imunitar puternic


2. Dieta mediteraneanăCe să mănânci ca să slăbești?

 Dieta mediteraneană este o dietă excelentă care a fost studiată în detaliu.

Este deosebit de eficient pentru prevenirea bolilor de inimă.

Dieta mediteraneană se bazează pe alimentele tradiționale pe care oamenii le consumau în țări precum Italia și Grecia încă din 1960.

Cercetătorii au remarcat că acești oameni erau excepțional de sănătoși și aveau un risc scăzut de multe boli ale stilului de viață.

Numeroase studii au arătat că dieta mediteraneană poate provoca pierderi în greutate și poate ajuta la prevenirea atacurilor de cord, accidentelor vasculare cerebrale, diabetului de tip 2 și a morții premature.

Alimente permise: legume, fructe, nuci, semințe, leguminoase, cartofi, cereale integrale, pâine, ierburi, condimente, pește, fructe de mare și ulei de măsline extravirgin.

Cu moderație: Păsări de curte, ouă, brânză și iaurt.

Rar: Carnea roșie.

Alimente nepermise: băuturi îndulcite cu zahăr, adaos de zaharuri, carne procesată, boabe rafinate, uleiuri rafinate și alte alimente extrem de procesate.

diete sănătoase

3. Dieta Paleo

Dieta paleo este foarte populară datorită rezultatelor vizibile în pierderea în greutate și îmbunătățirea generală a sănătății.

În prezent este cea mai populară dietă din lume. Diete sănătoase

Se centrează pe alimentele neprocesate, care că aseamănă cu cele consumate de unii dintre strămoșii noștri paleolitici.

Urmând o dietă bazată pe alimente integrale și ducând vieți active fizic, vânătorii-culegători au avut probabil rate mult mai mici de boli precum obezitatea, diabetul și bolile de inimă.

De fapt, mai multe studii sugerează că această dietă poate duce la semnificative scăderi în greutate (fără contorizarea caloriilor) și îmbunătățiri majore ale sănătății. Slăbește sănătos

Nu exista o modalitate „potrivită” de a mânca pentru toată lumea:

  • unii alegeau varianta săracă în carbohidrați și bogată în alimente cu conținut în alimente de origine animală,
  • alții au urmat o dietă bogată în carbohidrați, cu multe plante.

Puteți adapta toate acestea la propriile dvs. nevoi și preferințe personale.

Alimente permise: Carne, pește, ouă, legume, fructe, nuci, semințe, ierburi, condimente, grăsimi sănătoase și uleiuri.

Alimente interzise: alimente procesate, zahăr, băuturi răcoritoare, cereale, majoritatea produselor lactate, leguminoase, îndulcitori artificiali, uleiuri vegetale, margarină și grăsimi trans.


Citește și: Carbohidrați, grăsimi și proteine – cât trebuie să consumi zilnic pentru a pierde în greutate?


4. Dieta vegană

Dieta vegană a devenit din ce în ce mai populară în ultimul deceniu.

Este legată de o serie de beneficii pentru sănătate, inclusiv pierderea în greutate, sănătatea îmbunătățită a inimii și un control mai bun al zahărului din sânge.

Dieta se bazează exclusiv pe alimente din plante și elimină toate produsele de origine animală.

Astăzi, din ce în ce mai mulți oameni au decis să meargă pe alimentația vegană din motive etice, de mediu sau de sănătate.

Când este urmată corect, o astfel de dietă poate avea ca rezultat diverse beneficii pentru sănătate, inclusiv o talie subțiată și controlul îmbunătățit al glicemiei.

Pe de altă parte, o dietă bazată exclusiv pe alimente vegetale poate, în unele cazuri, să crească riscul deficiențelor de nutrienți.

Veganismul este definit ca un mod de viață care încearcă să excludă toate formele de exploatare și cruzime ale animalelor, indiferent dacă sunt pentru hrană, îmbrăcăminte sau orice alt scop.

Din aceste motive, dieta vegană este lipsită de toate produsele de origine animală, inclusiv de carne, ouă și lactate.

diete sănătoase

5. Dieta fără gluten Ce să mănânci ca să slăbești?

 Dieta fără gluten este esențială pentru persoanele intolerante la gluten, o proteină care se găsește în grâu, secară și orz.

Pentru o sănătate optimă, alimentele din această dietă ar trebuit să fie în mod natural fără gluten.

Majoritatea studiilor privind dietele fără gluten au fost făcute pe persoane cu boală celiacă (o afecțiune autoimună în care organismul se dăunează greșit și poate deteriora intestinele).

Dar există o altă afecțiune numită sensibilitate la gluten care provoacă, de asemenea, probleme.

Glutenul este o familie de proteine ​​care se găsesc în grâu, orz, secară.

Numele său provine de la cuvântul latin „lipici”, deoarece conferă făinii o consistență lipicioasă atunci când este amestecat cu apă.

Această proprietate asemănătoare lipiciului ajută glutenul să creeze o rețea lipicioasă care oferă pâinii capacitatea de a crește atunci când este coaptă. De asemenea, oferă pâinii o textură masticabilă și satisfăcătoare.

Din păcate, multe persoane se simt inconfortabil după ce au consumat alimente care conțin gluten.

Dacă sunteți intolerant la gluten, atunci trebuie să îl evitați complet. Astfel, veți prezenta disconfort sever și efecte adverse asupra sănătății.

Slăbește sănătos – diete sănătoase

Atât de multe diete încât poate fi simțitor copleșitor să găsești pur și simplu una singură pe care să o încerci.

Cu toate acestea, este important de menționat că unele tipuri de alimentație au sprijin mai științific decât altele.

Indiferent dacă vrei să pierzi în greutate sau pur și simplu doar să-ți sporești sănătatea generală, încercă să găsești diete care sunt susținute de cercetare.

Cele cinci exemple de diete enumerate mai sus, sunt un exemplu bun pentru a începe.

Sursa: healthline.com Sursa imagini: freepik.com


SUPLIMENTELE NOASTRE NUTRITIVE TE POT AJUTA SA SLABESTI SANATOS. INCEARCA!


CURESLABIT.RO – MAGAZIN ONLINE


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *