fbpx

Care este cea mai bună dietă pentru artroză?

Care este cea mai bună dietă pentru artroză

Care este cea mai bună dietă pentru artroză | Dieta mediteraneană | Alimente pentru artroză

Artroza (numită și osteoartrita) este cea mai frecventă formă de artrită, afectând milioane de adulți.

Această stare poate afecta orice articulație din corp. Însă cele mai observate sunt adesea cele de la genunchi, mâini, șolduri sau coloană vertebrală, fiind și cele mai dureroase.

Ce este osteoartitra?

Osteoartrita (artroza) este o afecțiune ce provoacă inflamații la nivelul articulațiilor și descompunerea și pierderea treptată a cartilajului articular.

Pe măsură ce cartilajul se uzează, o persoană întâmpină dureri și dificultăți în mișcare.

Cartilajul este o substanță protectoare care amortizează capetele oaselor din articulații și permite articulațiilor să se miște lin și ușor.

La persoanele cu osteoartitră, suprafața netedă a cartilajului devine aspră și începe să se uzeze.

Drept urmare, oasele neprotejate încep să se frece între ele, provocând pagube și durere.

În cele din urmă, se formează bucăți osoase pe articulație. Denumirile medicale pentru aceștia sunt pinteni osoși sau osteofite și pot oferi un aspect generos articulației.

Care este cea mai bună dietă pentru artroză

Pe măsură ce oasele își schimbă forma, articulațiile devin mai rigide, mai puțin mobile și dureroase.

De asemenea, lichidul se poate acumula în articulație, rezultând umflarea.

Efectuarea de modificări în dietă poate ajuta la ameliorarea și chiar prevenire simptomele de osteoartrită, care includ durere, rigiditate și umflare.

Cum poate dieta ajuta artroza?

Consumul unei diete echilibrate și hrănitoare poate ajuta la prevenirea deteriorării ulterioare a articulațiilor.

Nu este posibil ca alimente specifice sau suplimente nutritive să vindece osteoartrita, odată apărută, însă anumite diete pot ameliora simptomele.

Unele alimente au capacități antiinflamatorii care pot ajuta la reducerea simptomelor, în timp ce alte alimente le pot amplifica.

Dieta corectă poate ajuta la îmbunătățirea efectelor osteoartritei

  • Reducerea inflamației și prevenirea daunelor

O dietă echilibrată și hrănitoare va oferi organismului instrumentele de care are nevoie pentru a preveni deteriorarea suplimentară a articulațiilor, care este esențială pentru persoanele cu osteoartrită.

Unele alimente sunt cunoscute pentru efectul de a reduce inflamația din organism.

Urmarea unei diete antiinflamatoare poate îmbunătăți simptomele.

Mănâncă suficient antioxidanți, inclusiv vitamine A, C și E, ce pot ajuta la prevenirea deteriorării ulterioare a articulațiilor.


CUMPĂRĂ ACUM


  • Reducerea colesterolului

Persoanele cu osteoartrită sunt mai probabile să aibă colesterolul mare.

Astfel că reducerea colesterolului poate îmbunătăți simptomele acestei boli. Cu o dietaăcorectă, oamenii își pot îmbunătăți rapid nivelul de colesterol.

  • Menținerea unei greutăți sănătoase

A fi supraponderal poate pune o presiune suplimentară asupra articulațiilor, iar excesul de grăsimi din corp poate provoca inflamații suplimentare.

Menținerea unei greutăți sănătoase poate reduce simptomele artrozei.

O greutate sănătoasă poate fi dificil de menținut la unele persoane, în special cei care au o afecțiune medicală care le reduce mobilitatea, cum ar fi osteoartrita. În acest caz, alimentația este și mai importantă.


alimente care slăbesc

Ce alimente sunt indicate pentru artroză?

Includerea unor alimente specifice în dietă poate consolida oasele, mușchii și articulațiile și poate ajuta organismul să lupte împotriva inflamației și a bolilor.

Persoanele cu osteoartrită pot încerca să adauge în alimentația zilnică alimente care le pot ușura simptomele. Alimente pentru artroză.

1. Pește gras

Peștele gras, în general, conține mulți acizi grași omega-3.

Aceste grăsimi polinesaturate au proprietăți antiinflamatorii, astfel încât sunt indicate persoanelor cu osteoartrită.

Somonul este un exemplu de pește ce conține o mulțime de acizi grași omega-3.

Persoanele cu osteoartrită ar trebui să urmărească să mănânce cel puțin o porție de pește gras pe săptămână.

Din categoria pește gras mai fac parte:

  • sardine,
  • macrou,
  • somon,
  • ton proaspăt.

Cei care preferă să nu mănânce pește pot opta pentru suplimente care contin omega-3.


alimente pentru un sistem imunitar sanatos

Alte surse de omega-3 se găsesc în semințele de chia, semințe de in și nuci. Aceste alimente pot ajuta și la combaterea inflamației.

Alimente pentru artroză

2. Uleiuri

Pe lângă peștele gras, unele uleiuri pot reduce inflamația.

Uleiul de măsline extravirgin conține niveluri ridicate de oleocantal, care poate avea proprietăți similare cu medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene.

Uleiurile de avocado și șofran sunt opțiuni sănătoase și pot ajuta, de asemenea, la scăderea colesterolului.

3. Lactate

Laptele, iaurtul și brânza sunt bogate în calciu și vitamina D.

Acești nutrienți cresc rezistența oaselor, ceea ce poate ameliora simptomele dureroase.

De asemenea, produsele lactate conțin proteine ​​care pot ajuta la formarea mușchilor.

Persoanele care își propun să își gestioneze greutatea pot alege opțiuni cu conținut scăzut de grăsimi.

4. Verdețurile – cea mai bună dietă pentru artroză

Verdețurile sunt bogate în vitamina D, fitochimice și antioxidanți care combat stresul.

  • Vitamina D este esențială pentru absorbția calciului și poate stimula și sistemul imunitar, ajutând organismul să lupte împotriva infecției.

Când ne referim la verdețuri, includem:

  • spanac
  • varză
  • salată
  • verdeață.

5. Broccoli

Broccoli conține un compus numit sulforafan, despre care cercetatorii cred că ar putea încetini progresia osteoartritei.

Această legumă este bogată și în vitaminele K și C, precum și în calciu care consolidează oasele.


Citește și:


6. Ceaiul verde

Polifenolii ce se găsesc în ceaiul verde sunt antioxidanți care pot fi capabili să reducă inflamația și să încetinească ritmul de deteriorare al cartilajelor.

De asemenea, ceaiul verde conține antioxidanți ce luptă împotriva radicalilor liberi și previn infecțiile.

7. Usturoi

Oamenii de știință cred că un compus numit disulfură dialilică care se găsește în usturoi, poate acționa împotriva enzimelor din organism care afectează cartilajul.

8. Nuci

Nucile sunt bune pentru inimă și conțin niveluri ridicate de calciu, magneziu, zinc, vitamina E și fibre.

De asemenea, conțin acid alfa-linolenic (ALA), care stimulează sistemul imunitar. Alimente pentru artroză.

Dieta mediteraneană – cea mai bună dietă pentru artroză

Studiile au sugerat că Dieta mediteraneană poate reduce inflamația care contribuie la simptomele artrozei.

Pe lângă faptul că ajută la reducerea durerii asociate cu osteoartrita, consumul unei diete în stil mediteranean oferă multe alte beneficii pentru sănătate, inclusiv pierderea în greutate.

Dacă urmezi dieta mediteraneană poți reduce, de asemenea, riscul de:

  • boli de inimă și accident vascular cerebral,
  • slăbiciune musculară datorată vârstei mai înaintate,
  • boala Alzheimer,
  • boala Parkinson,
  • moarte prematură.

Dieta constă în fructe și legume, cereale integrale, legume, pește, iaurt și grăsimi sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline și fructele cu coajă.

Poate nu vrei să urmezi dieta mediraneană, însă poți face modificări alimentare simple în dieta ta, pentru a o face mai asemănătoare cu cea mediteraneană.

Acestea pot include:

  • consumul de alimente bogate în fibre, amidon, cum ar fi cartofi dulci, fasole, linte, pâine și paste făinoase din cereale integrale,
  • consumă multe fructe și legume,
  • include pește,
  • consumă mai puțină carne,
  • alege grăsimi sănătoase, precum uleiuri din legume și uleiuri de plante, cum ar fi uleiul de măsline.

Alimente de evitat, dacă suferi de osteoartitră – cea mai bună dietă pentru artroză

Persoanele care simt manifestări ale artitrei, ar trebui să evite zaharurile procesate, deoarece pot contribui la inflamații.

Când cineva trăiește cu artroză, corpul său este într-o stare inflamatorie.

În timp ce alimentele cu proprietăți antiinflamatorii pot reduce simptomele, unele alimente conțin substanțe care contribuie activ la această inflamație.

Cel mai bine este să eviți sau să restricționezi aceste alegeri dietetice.

Tipurile de alimente de evitat în osteoartitră

1. Zahăr

Zaharurile procesate pot determina eliberarea de citokine, care acționează ca mesageri inflamatori în organism.

Zaharurile pe care producătorii le adaugă băuturilor îndulcite, inclusiv ceai dulce, cafele aromate și unele sucuri, sunt cel mai probabil să agraveze condițiile inflamatorii.

2. Grăsimi saturate

Alimentele bogate în grăsimi saturate, cum ar fi pizza și carnea roșie, pot provoca inflamații în țesutul adipos.

De asemenea, contribuie la riscul dezvoltării obezității, bolilelor de inimă și alte afecțiuni. Aceste lucruri pot agrava inflamația artritei.

3. Carbohidrați

Carbohidrați rafinații, cum ar fi pâinea albă, orez alb și chipsurile de cartofi, alimentează producția de oxidanți avansați de glicare (AGE). Aceștia pot stimula inflamația în organism.

cea mai bună dietă

Mituri alimentare legate de artrită

Mulți oameni susțin că anumite tipuri de alimente pot înrăutăți osteoartrita, dar nu există dovezi științifice care să susțină teoriile lor.

Mai jos, discutăm trei mituri comune:

1. Citricele provoacă inflamații

Unii oameni cred că ar trebui să evite citricele, deoarece aciditatea este inflamatorie. Totuși, nu este cazul.

De fapt, citricele au beneficii antiinflamatorii, precum și sunt bogate în vitamina C și antioxidanți.

Sucul de grapefruit poate, totuși, să interacționeze cu unele medicamente pe care medicii le folosesc pentru a trata artrita.

Persoanele care urmează tratament trebuie să se adreseze unui medic înainte de a-lconsuma.

2. Evitarea lactatelor ajută la osteoartrită

Există, de asemenea, afirmații că evitarea lactatelor poate ajuta în osteoartrita.

Deși lapte, brânză și alte produse lactate pot fi problematice pentru unii oameni, aceste alimente pot avea și efecte anti-inflamatorii la altele.

Persoanele care au simptome inflamatorii legate de gută pot găsi lapte degresat și cu conținut scăzut de grăsimi o protecție împotriva acestei afecțiuni.

Poți încerca o perioadă în care să elimini din dieta ta aceste alimente, pentru a stabili dacă simptomele se îmbunătățesc sau se agravează, odată cu aportul de lactate.

3. Unele legumele provoacă inflamații

Roșiile, cartofii, vinetele și ardeii conțin toate solanina chimică, pe care unii o blamează pentru durerile de artrită. Însă nu există dovezi științifice în acest sens.

Adăugarea acestor legume nutritive în dietă poate avea multe beneficii pentru afecțiunile cronice ce afectează sănătatea.

Există dovezi că anumite alimente și nutrienți pot ameliora simptomele de osteoartrita, luptând împotriva inflamației, stimulând funcționarea oaselor, mușchilor și sistemului imunitar.

Să fii supraponderal sau obez pune o presiune suplimentară asupra articulațiilor, ceea ce poate înrăutăți simptomele artrozei.

Consumul unei diete echilibrate, bogată în plante, fibre și grăsimi antiinflamatorii, precum cele pe care le include dieta mediteraneană, poate ajuta persoanele care trăiesc cu osteoartrită să mențină o greutate sănătoasă.

Alege o alimentație zilnică care poate ajuta la ameliorarea și calmarea simptomelor, cum ar fi durerea și umflarea.


Citește în continuare



SUPLIMENTE NUTRITIVE CE SPRIJINĂ O SĂNĂTATE MAI BUNĂ



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *