fbpx

Cum arde corpul grăsimile

Cum arde corpul grăsimile?

Tot mai des auzim că, pentru a slăbi, trebuie să ardem grăsimile. Dar, în ce constă mai exact acest proces de ardere a grăsimilor?

Cum arde organismul grăsimile acumulate?

Corpul nostru are nevoie de energie (combustibil), pentru a funcționa.

Ceea ce mâncăm, este transformat de organism în combustibil. Aici intervine celula de grăsime normală care stochează această energie.

Când dăm organismului alimentele bogate în calorii, în cantități mari, acesta, pentru a găzdui energia în exces, va extinde numărul de celule grase și dimensiunea acestora.

Organismul va începe să depună celulele de grăsime pe mușchi, ficat și alte organe interne, pentru a stoca toată această energie suplimentară.

Consumul de alimente bogate în calorii și un stil de viață sedentar afectează în mod direct, numărul și dimensiunile celulelor grase.


Recomandare


FAT BURNER X3 ARZĂTOR DE GRĂSIMI

Beneficii:

  • Accelerează metabolismul
  • Arde grăsimile
  • Crește energia

Vezi produsul

arzator de grasimi

De ce stochează corpul grăsime?

Mecanismul de stocare a grăsimilor vine din perioada primitivă, când depozitarea acestora conferea un avantaj în supraviețuire.

Acest surplus de grăsime asigura supraviețuirea în perioada când hrana lipsea, pentru perioade mai lungi și oferea energie suplimentară, pentru mediile ostile. 

Energia era stocată sub formă de pachete mici de molecule numite acizi grași.

  • Aceștia erau eliberați în fluxul sanguin pentru a fi utilizați ca și combustibil, de mușchi și alte organe, atunci când nu existau alimente disponibile.

Lupta pentru supraviețuire din perioada primitivă asigura consumul acestui surplus de grăsime, stocat de organism.

Astăzi, această regulă nu se mai aplică.

Datorită evoluției tehnologiei, a abundenței alimentelor și o viață sedentară, acest  surplus de grăsime rămâne neconsumat, depozitat.

Stocare zilnică a surplusului de grăsimi duce la un strat din ce în ce mai mare, până când se ajunge la obezitate. 

Obezitatea și greutatea în exces blochează funcționarea normală a organelor, ceea ce crește riscul de a dezvolta o serie de afecțiuni de sănătate.

Acestea pot fi:

  • sindromul metabolic,
  • hipertensiune arterială,
  • diabetul de tip 2,
  • bolile cardiovasculare, 
  • artrita,
  • unele tipuri de cancer.

Cum se acumulează surplusul de celule grase?

 Celulele grase poartă denumirea de adipocite.

Excesul de grăsime acumulat se datorează faptului că acestea  nu funcționează normal.

  • Adipocitele stochează energie la o rată anormal de mare și eliberează energie la o viteză anormal de mică.

Nefuncționalitatea corectă a adipocitelor duce și la producerea unor cantități anormale de hormoni diferiți.

Acești hormoni încetinesc metabolismul, cresc  inflamația și contribuie la boală.

Funcționarea anormală a adipocitelor poartă denumirea de adiposopatie și creionează tratamentul obezității.

Presiunea acumulată în exces se acumulează și produce modificări fiziologice până la un punct în care țesutul adipos devine bolnav. Acest fapt duce la o serie de alte boli legate de obezitate.

Obezitatea afectează toate organele principale ale organismului și duce la boli precum:

  • hipertensiune arterială,
  • dislipidemie,
  • ateroscleroză,
  • boli coronariene,
  • accident vascular cerebral,
  • diabet zaharat de tip 2 și prediabet.

Cum scăpăm de surplusul de grăsime?

Prin limitarea caloriilor și un regim zilnic de exerciții fizice.

Atunci când suntem atenți la ce mâncăm și facem exerciții fizice zilnic, cel puțin 30 de minute, organismul reacționează imediat.

  • În primul rând acesta folosește energia stocată în celulele grase pentru a alimenta o nouă activitate.
  • În al doilea rând, nu mai stochează atât de multă grăsime. 

Creierul este cel care semnalează celulelor grase să elibereze pachetele de energie în fluxul sanguin astfel ca mușchii, plămânii și inima să beneficieze de acești acizi grași și să folosească energia pentru a executa activitățile.

Resturile rămase sunt pierdute prin respirație, în dioxidul de carbon sau prin urină.

Acest fapt lasă celula grasă goală și o face inutilă, celulele având o durată de viață scurtă astfel încât atunci când mor, organismul le absoarbe și nu le înlocuiește.

Un stil de viață sănătos, bazat pe o alimentație sănătoasă și activitate fizică zilnică, face, în timp, organismul să își extragă energia necesară, direct din alimente, în loc să o mai stocheze, mai întâi.

Schimbare survenită în organismul nostru pe o perioadă mai lungă de timp îl face pe acesta să se reajusteze.

În cazul celulelor grase, această stare se face prin scăderea numărului și dimensiunii acestora. Urmarea?

  • Îmbunătățirea metabolismului,
  • Scăderea inflamației
  • Tratarea bolilor
  • Pierderea în greutate.

Ce să mănânci ca să arzi grăsimi?

Dieta sau mai bine spus mâncatul sănătos, nu trebuie să fie ceva dificil.

Însă de multe ori ne uităm la un plan alimentar și ne gândim că nu vom putea să îl urmăm.

Dacă am înțelege că prin doar câteva principii fundamentale urmate, ne garantăm pierderea în greutate și menținerea, ar fi mult mai ușor să alegem să mâncăm sănătos.

 Planificarea unei diete se bazează pe 7 principii esențiale, atunci când abordăm nevoile alimentare și nutritive.

1.Alege proteine

Proteinele sunt foarte importante pentru organismul nostru.

  • Acestea asigură funcționalitatea majorității organelor.

 Alimentele integrale ce conțin proteine sunt:

  • carnea de pui,
  • carnea slabă,
  • pește,
  • iaurt grecesc,
  • ouă,
  • brânzeturi cu conținut scăzut de grăsimi,
  • lapte cu conținut scăzut de grăsimi .

În funcție de activitatea ta zilnică și de cât de activă ești, poți suplimenta cantitatea de proteine.


Alege un shake proteic pentru a suplimenta ușor necesarul zilnic de proteine

alimente care slăbesc

2 .Consumă grăsimi

Majoritatea dintre oameni consideră că eliminarea grăsimii din dieta lor, este singura cale de a slăbi.

  • Mai puțină grăsime înseamnă că se acumulează mai puțină grăsime corporală. Greșit!

 Organismul nostru are nevoie de grăsimi pentru a funcționa, fiind benefice în reglarea hormonilor, producerea de energie și inducerea sațietății.

Care sunt grăsimile sănătoase pe care le poți consuma?

Alimente precum avocado, ulei de măsline, unt de arahide și alte tiputi de nuci – considerate grăsimi sănătoase – te vor ajuta să îți atingi obiectivul de a slăbi rapid și sănătos.

  • Un gram de grăsime conține de două ori mai multe calorii decât proteina.
  • Aportul potrivit de grăsime este între 1-1.5 grame pe kilogram de greutate corporală.

3. Carbohidrații

Deși vorbim de carbohidrați ca ceva negativ, totuși aceștia sunt o sursă importantă de energie, nutrienți și plăcere.

De multe ori, sursa noastră de energie preferată,  carbohidrații nu sunt întotdeauna răi și pot fi consumați fără să ne simțim vinovați sau să adăugăm kg în plus.

Putem alege carbohidrații  din alimente precum: banane, căpșuni, cartofii dulci.

4. Nu te înfometa

Sunt multe diete astăzi, care promovează  mâncatul cât mai puțin pe parcursul unei zile. Sau chiar postul intermitent.

Totuși nu trebuie să acționăm atât de drastic.

 Ce trebuie să faci este sa urmezi un plan de acțiune simplu, constatând în mese echilibrate, hrănitoare, care sunt distanțate pe parcursul zilei.

Mănâncă suficiente proteine, carbohidrați și grăsimi sănătoase care includ  toate substanțele nutritive necesare zilnic. Și urmează acest plan fără măsuri extreme sau perioade lungi de post. 

5. Consumă nutrienți variați

Majoritatea planurilor de alimentație propun același meniu în fiecare zi, fără prea multe variații.

Însă varietatea este necesară pentru o sănătate mai bună, deoarece se obțin nutrienți mai complecși, consumând o varietate de alimente.

Consumă diferite tipuri de fructe și legume, alege surse de proteine diverse, de la carne la diferite soiuri de pește.

Cu cât alimentația este mai colorată și mai variată cu atât vei beneficia de o varietate mai largă de nutrienți.

6. Numărarea caloriilor

 Deși este important să știi câte calorii consumi, nu trebuie să exagerezi.

Fii atentă la imaginea de ansamblu.

După ce iti alegi un plan alimentar, acordă-i timp pentru a avea impact.

Dacă simți nevoia să numeri caloriile este în regulă, dar nu  fii atât de strictă. Fluctuația este necesară pentru ca planul să funcționeze.

7. Acceptă că poți greși

 Dacă ești pe cale începi un nou plan alimentar atunci începe acum! De ce să mai aștepți!?

 De multe ori, ne spunem că începem de luni. Nu aștepta un mediu optim și rezultate eventuale, pentru a începe.

Se poate întâmpla să ai o zi proastă și să te surprinzi măncând.

  • Nu renunta! Nu irosi tot ce ai realizat până atunci. Revino de unde ai rămas și continuă.

Cele mai bune antrenamente pentru a arde grăsimile

1. Antrenament pe intervale

O metodă de antrenament folosită de mulți antrenori și experți fitness este antrenamentul pe intervale.

  • O formă de exercițiu în care frecvența cardiacă crește și apoi scade, în mod repetat.

Acest lucru înseamnă exerciții grele pentru un interval de timp stabilit, urmat de repaus activ, apoi din nou exerciții.

Antrenamentul de mare intensitate ( HIIT) – este o variantă ce se bazează pe forță.

O altă variantă o reprezintă ciclismul interior. Acest antrenament se bazează foarte mult pe cardio.

Mersul pe bicicletă necesită folosirea diverșilor mușchi din corp, ceea ce se traduce cu pierdere în greutate.

Cu cât se folosesc mai mulți mușchi, cu atât se ard mai multe calorii, deoarece acești mușchi necesită energie pentru a funcționa.

  • Și cu cât se consumă mai multă energie, cu atât crește numărul de calorii pierdute.

2. Antrenament cu greutăți

Antrenamentele cu greutăți sunt printre principalele tehnici de pierdere în greutate.

Indiferent dacă este doar cu greutatea corpului  sau cu greutăți adăugate, este o metodă eficientă pentru a ajuta la formarea mușchilor și a arderii de grăsime.

Creșterea greutăților s-a dovedit a crește rata metabolica de repaus ceea ce înseamnă că corpul tău arde mai multe calorii chiar și atunci când nu ești la sală.

Efectul nu este foarte mare, dar construirea de mușchi înseamnă mai multe masa musculară care folosește calorii. 

De asemenea, mai multă masă musculară înseamă că vei ridica greutăți mai mari la antrenamentele viitoare. Cu cât intensitatea este mai ridicată, cu atât efectul de ardere de după este mai mare.

 Antrenamentul cu greutăți ar trebui să facă parte din rutina ta, de cel puțin trei ori pe săptămână. 

Modul de antrenament ar trebui să fie diferit la fiecare trei săptămâni, deoarece corpul tău se adaptează antrenamentelor. După ce a fost expus la aceleași mișcări, la aceeași intensitate pe o perioadă mai lungă de timp.

Este bine să alegi un antrenor personal, pentru a alege antrenamentele potrivite pentru tine, pentru a lucra acele zone unde surplusul de grăsime este mare.

3. Boxul

Boxul este o altă formă de antrenament pe intervale pe care îl poți făce.

Când lovești ”nebunește” , nu lovești doar cu forța brațului, ci și cu toată puterea corpului. Și vei folosi mușchi care de obicei sunt ignorați în alte antrenamente.

4. Alergarea

Alergarea este una dintre cele mai eficiente metode de a arde calorii și de a-ți construi rezistența cardiovasculară.

Te ajută să-ți crești rezistența mentală și, dacă alergi în aer liber, beneficiezi de expunerea la natură, care poate reduce stresul, ameliorează anxietatea, îți poate stimula starea de spirit și multe alte beneficii pentru sănătate.

5. Crossfit

Crossfit-ul este  un antrenament în plină expansiune și funcționează dintr-un singur motiv:

  • Antrenamentele sunt variate, iar rutinele sunt concepute pentru a fi scurte și intense.

6. Yoga

Yoga nu este un antrenament pentru pierderea în greutate.

Dar te poate ajuta enorm, doarece te menține flexibilă și sănătoasă pentru celelalte antrenamente mai intense.

Yoga necesită echilibru și stabilitate, care promovează puterea funcțională  și ajută sănătatea mentală.

  • Faceți yoga cel puțin o dată pe săptămână.

7. Inotul

Un exercitiu cu impact redus, înotul va acționa toate grupele tale musculare majore, în doar cateva ture de piscină. Este un sport ce ajută foarte mult la modelarea corporală.

8. Sari coarda

Un instrument portabil pe care îl poți lua cu ușurință peste tot și îl poți  folosi aproape oriunde.

După doar câteva minute de sărituri, vei simți ritmul cardiac ridicat.

Acest fapt înseamnă accelerarea arderilor de grăsimi și consum de calorii. Prin urmare, pierzi în greutate.

După cum vezi, să alegi un stil de viață sănătos, nu este ceva greu.

Sunt necesare voința și disciplina și rezultate vor apărea garantat.


Citește în continuare


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *