fbpx

Cum să nu te îmbolnăvești niciodată

cum să nu te îmbolnăvești

Cum să nu te îmbolnăvești?

O sănătate bună nu are secrete, ci ține de bunul simț.

De exemplu, ar trebui să evitați contactul cu bacteriile și virușii la școală și la locul de muncă.

Dar o serie întreagă de alte soluții potrivite te pot ajuta să trăiești mai sănătos, evitând totodată nasul care curge sau durerile de gât.

Iată 12 sfaturi pentru prevenirea răcelii și gripei.

1. Mănâncă legume verzi

LEgumele verzi, cu frunze, sunt bogate în vitamine care te ajută să menții o dietă echilibrată – și susțin un sistem imunitar sănătos.

Conform unui studiu, consumul de legume crucifere trimite un semnal chimic organismului care stimulează proteine ​​specifice de suprafață celulară necesare pentru funcționarea eficientă a sistemului imunitar.

2. Obțineți vitamina D

rapoarte despre indică faptul că mulți americani își îndeplinesc cerințele zilnice de vitamina D.

Deficiențele de vitamina D pot duce la simptome precum o creștere slabă a oaselor, probleme cardiovasculare și un sistem imunitar slab.

Rezultatele unui studiu din 2012 în jurnalul Pediatricssug sugerează că toți copiii trebuie verificați pentru a avea un nivel adecvat de vitamina D.

Acest lucru este important în special pentru cei cu pielea întunecată, deoarece nu obțin vitamina D la fel de ușor de la expunerea la soare.

Alimentele care sunt surse bune de vitamina D includ gălbenușurile de ou, ciupercile, somonul, conservele și ficatul de vită.

De asemenea, puteți cumpăra suplimente de vitamina D la magazinul alimentar local sau la farmacie.

Alegeți suplimente care conțin D3 (colecalciferol), deoarece este mai bine să vă creșteți nivelul de sânge de vitamina D.

3. Faceți mișcare – cum să nu te îmbolnăvești

Fii activ!

Urmând o rutină de exerciții fizice obișnuite – cum ar fi mersul pe jos, de trei ori pe săptămână – face mai mult decât să vă mențineți în formă și să vă tăiați .

Conform unui studiu publicat în jurnalul Neurologic Clinicians, exercițiile fizice obișnuite, de asemenea:

  • menține inflamația și bolile cronice,
  • reduce stresul, iar eliberarea de hormoni asociați stresului
  • accelerează circulația globulelor albe din sânge, care ajută organismul luptați împotriva răcelii obișnuite

4. Dormiți suficient

Somnul este extrem de important dacă ați fost expus la un virus, potrivit unui studiu publicat în Arhivele de Medicină Internă.

Participanții adulți sănătoși care au dormit cel puțin opt ore în fiecare noapte pe o perioadă de două săptămâni au arătat o rezistență mai mare la virus.

Cei care dormeau șapte ore sau mai puțin în fiecare noapte aveau aproape trei procente în plus de a dezvolta virusul, după expunere.

Un motiv poate fi faptul că organismul eliberează citokine în perioadele lungi de somn.

  • Citokinele sunt un tip de proteine. Acestea ajută organismul să lupte împotriva infecției prin reglarea sistemului imunitar.

5. Evitați alcoolul

Noi cercetări arată că consumul de alcool poate deteriora celulele dendritice ale organismului, o componentă vitală a sistemului imunitar.

O creștere a consumului de alcool în timp poate crește expunerea unei persoane la infecții bacteriene și virale.

O sursă studiată în revista Clinical and Vaccine Immunology a comparat celulele dendritice și răspunsurile sistemului imunitar la șoarecii alimentați cu alcool la șoarecii care nu li s-au furnizat alcool.

Alcoolul a suprimat imunitatea la șoareci în diferite grade. Medicii spun că studiul ajută să explice de ce vaccinurile sunt mai puțin eficiente pentru persoanele cu dependență de alcool.

6. Fiți calmi

Timp de ani buni, medicii au suspectat că există o legătură între stresul mental cronic și boala fizică.

Găsirea unui mod eficient de a regla stresul personal poate însemna mult spre o sănătate generală mai bună, potrivit unui studiu din 2012 publicat de Academia Națională de Științe.

Încercați să practicați yoga sau meditația pentru a scăpa de stres.

Cortizolul ajută organismul să combată inflamația și bolile.

Eliberarea constantă a hormonului la persoanele care sunt stresate cronic scade eficacitatea generală a acestuia.

Aceasta poate duce la creșterea inflamației și a bolilor, precum și la un sistem imunitar mai puțin eficient.

7. Bea ceai verde

Timp de secole, ceaiul verde a fost asociat cu o sănătate bună.

Beneficiile pentru sănătatea ceaiului verde se pot datora nivelului ridicat de antioxidanți, numiți flavonoizi.

Potrivit unui studiu publicat în Jurnalul Colegiului American de Nutriție, mai multe căni proaspete pe zi pot duce la beneficii potențiale pentru sănătate.

Acestea includ scăderea tensiunii arteriale și riscul redus de boli cardiovasculare.

8. Adăugați culoare meselor

Aveți probleme să vă amintiți să vă mâncați fructele și legumele la fiecare masă?

Gătitul cu toate culorile curcubeului te va ajuta să obții o gamă largă de vitamine, cum ar fi vitamina C.

Deși nu există dovezi că vitamina C poate reduce gravitatea sau lungimea bolii, un studiu din 2006 al Jurnalului European al Clinical Nutritionshows arată că ajută sistemul imunitar să elimine răcelile și inflamațiile, în special la cei care sunt stresați.

9. Fii social

Medicii au văzut de multă vreme o legătură între boala cronică și singurătatea, în special la persoanele care se recuperează în urma operației cardiace.

Unele autorități sanitare consideră chiar că izolarea socială este un factor de risc pentru bolile cronice.

Cercetările publicate de American Psychological Association sugerează că izolarea socială poate crește stresul, ceea ce încetinește răspunsul imunitar al organismului și capacitatea de a se vindeca rapid.

10. Vaccinați-vă antigripal

Centrele pentru controlul și prevenirea bolilor recomandă tuturor persoanelor de peste șase luni să primească un vaccin antigripal anual.

Cu toate acestea, ar trebui făcute excepții pentru anumite persoane, inclusiv pentru cei care au reacții alergice severe la ouăle de pui.

O alergie severă duce la simptome precum urticarie sau anafilaxie.

De asemenea, persoanele care au avut reacții severe la vaccinurile antigripale din trecut, ar trebui să evite vaccinurile anuale.

În cazuri rare, vaccinul poate duce la dezvoltarea sindromului Guillain-Barré.

11. Practicați o igienă corespunzătoare

Limitarea expunerii la boală prin evitarea germenilor este esențială pentru a rămâne sănătos.

Iată câteva alte modalități de a practica o igienă bună:

  • Dușul zilnic.
  • Spălați-vă mâinile înainte de a mânca sau pregăti mâncarea.
  • Spălați-vă mâinile înainte de a introduce lentile de contact sau de a efectua orice altă activitate care vă pune în contact cu ochii sau gura.
  • Spălați-vă mâinile timp de 20 de secunde și frecați-vă sub unghii.
  • Acoperiți-vă gura și nasul cu un țesut atunci când tuseți sau strănut.
  • Purtați un produs de curățare pe bază de alcool pentru utilizare în timp.
  • Dezinfectați suprafețele partajate, cum ar fi tastaturile, telefoanele, butoanele de comandă și telecomenzile.

12. Păstrați-l personal

Virusurile gripale pot supraviețui în general pe suprafețe timp de 24 de ore, conform Serviciului Național de Sănătate.

Aceasta lasă mult timp pentru ca germenii să se răspândească printre membrii familiei.

Doar un copil bolnav poate transmite o boală unei întregi familii într-un cadru potrivit.

Pentru a evita împărtășirea germenilor, țineți obiectele personale separate.

Articolele personale includ:

  • periuțele de dinți
  • prosoape
  • ustensile de băut pahare

Spălați obiectele contaminate – în special jucăriile care sunt împărțite – în apă caldă și săpun.

Când aveți îndoieli, optați pentru căni, ustensile și prosoape de unică folosință.

Să rămâi sănătos este mai mult decât a practica doar câteva tehnici bune atunci când nu te simți bine.

Să rămâi sănătos presupune exerciții fizice regulate, alimente sănătoase și hidratare, pe tot parcursul zilei.

Corpul dvs. lucrează din greu pentru a vă menține în mișcare și activ, așa că asigurați-vă că îi oferiți mâncarea de care are nevoie pentru a rămâne în formă de vârf.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *