Dieta viscerala – Cum sa scapi de grasimea de pe burta

Dieta viscerala – Cum sa scapi de grasimea de pe burta

Atunci cand adaugati un centimetru in jurul taliei, acesta este grasimea subcutanata, relativ inofensiva, care se afla chiar sub suprafata pielii.

Dar daca burta inferioara este proeminenta, inseamna ca aveti o problema cu grasimea viscerala (abdominala) care inconjoara organele interne.

Este esential pentru sanatatea ta sa reduci grasimea de pe burta (viscerala):

  • consumand alimente sanatoase,
  • urmand o dieta cu continut scazut de calorii,
  • crescand frecventa activitatii fizice.

O dieta viscerala prin care sa ”topesti” grasimea de pe burta include o alimentatie bazata pe legume proaspete, fructe, proteine ​​slabe si cereale integral. Acestea te ajuta sa-ti mentii satietatea si sa scazi aportul de calorii.

Pericolele rezultate din grasimea de pe burta

Grasimea viscerala se afla adanc in cavitatea burtii, cuprinde stomacul, ficatul si intestinele si pentru ca este atat de aproape de ficat, acesta transforma grasimile viscerale in colesterol.

Colesterolul se deplaseaza prin sange si se poate acumula in artere, facandu-le sa se îngusteze si sa creasca astfel riscul bolilor cardiovasculare.

Potrivit Institutului Harvard, grasimea, in special grasimea abdominala, este activa din punct de vedere biologic si poate afecta functionarea hormonilor din organism. Perturbarea functiei hormonale poate duce la boala.

In plus, pe langa transformarea in colesterol, grasimea abdominala produce substante chimice ale sistemului imunitar numite citokine (molecule de natura proteica ce transmit informatii intre celule diferite) care pot creste si mai mult riscul bolilor cardiovasculare.

Aceste substante pot afecta tensiunea arteriala si coagularea sangelui si afecteaza, de asemenea, sensibilitatea la insulină, crescand riscul de aparitie a diabetului de tip 2.

Cancerul de san, cancerul colorectal si boala Alzheimer sunt, de asemenea, legate de excesul de grasime viscerala – cu cat este mai mare stratul de grasime, cu atat riscul este mai mare.

L-CARNITINE 1000 – Scapa de grasimea de pe burta

Cate calorii consumam?

Intr-o anumita masura, genetica determina locul in care corpul tau stochează grasime abdominala. Daca aveti, de exemplu, mai multa grasime in jurul mijlocului si mai putina in rest, este mai usor sa aduni grasime viscerala.

In plus, cu cat sunteti mai in varsta, cu atat este mai probabil sa dezvoltati exces de grasime abdominala.

Surplusul de grasime este, in primul rand, un rezultat al consumarii mai multor calorii decat are nevoie organismul in fiecare zi pentru a sustine functia fiziologica si activitatile zilnice.

Caloriile care se consuma peste aceste nevoi sunt stocate ca si grasimi, adesea ca grasime viscerala. In timp aceste depozite de grasimi cresc la niveluri riscante.

Reducerea grasimii viscerale este aceiasi cu reducerea grasimii pe tot restul corpului.

Trebuie sa reduci aportul de calorii sub nevoile tale calorice, astfel incat corpul tau sa fie fortat sa foloseasca grasimea stocata pentru a avea energie. Astfel, treptat, organismul va sapa de depozitele de grasime viscerala.

Pentru a sti de cate calorii are nevoie organismul tau pentru a functiona normal, poti face o estimare bazata pe varsta, sex si nivelul de activitate.

Conform orientarilor dietetice, o femeie medie activa, cu varsta intre 21 si 50 de ani, are nevoie de 2000 pana la 2200 de calorii pe zi. Un barbat mediu activ necesita zilnic intre 2 400 si 2 800 de calorii.

Daca esti o persoana sedentara, ai nevoie cu aproximativ 200 de calorii mai putin, iar daca esti foarte activ, ai nevoie de 200 de calorii mai mult.

Pentru a pierde grasimea viscerala si grasime corporala, trebuie sa mananci mai putin decat aceste valori. Daca se reduce aportul de calorii cu 500 pana la 1 000 de calorii zilnic, se pot pierde 1-2 kg pe saptamana.

Mancand o multime de alimente procesate, fast-food, alimente prajite, dulciuri si bauturi zaharoase, creezi o modalitate sigura de acumulare de grasime viscerala.

Evident, pentru a pierde aceasta grasime, trebuie sa renunti mai intai la aceste alimente.

Consumul ocazional de alimente nesanatoase nu face atat de mult rau, este în regulă, dar nu putem manca acele alimente in mod regulat si sa ne asteptam sa pierdem grasime.

Recomandare: Cel mai bine este sa evitati cele mai multe alimente care vin intr-o punga, cutie sau tava. Aceste alimente sunt de obicei rafinate, sarace in substante nutritive si bogate in grasimi si / sau zahar.

Exemplele includ:

Pizza congelata, cartofi prajiti, paine alba, orez alb, paste albe, inghetata, suc de fructe, produse de patiserie, prajituri, bomboane,

bere, produse procesate, carne grasa, cereale dulci, iaurturi cu arome, cafea cu zahar si crema.

Renuntarea la aceste alimente poate fi o provocare, insa in timp vei vedea o imbunatatire a calitatii vietii tale, din toate punctele de vedere.

Mananca mai multe proteine ​​si fibre

Un studiu realizat in 2018 a cerut participantilor sa isi mareasca aportul de proteine ​​si fibre pe parcursul a 12 saptamani pana la un scop zilnic de 35 grame de fibre si 8 grame de proteine ​​pe kilogram de greutate corporala.

Nu a existat nici o restrictie de calorii, dar aportul caloric al participantilor a scazut in mod natural si au pierdut din greutate.

Atat fibrele, cat si proteinele sunt substante nutritive foarte saturate, satioase, ce controleaza pofta de mancare, deoarece ambele substante nutritive se digera lent. In plus, distensia gastrica, datorata in special fibrelor, poate intarzia eliberarea unui hormon care stimuleaza apetitul, numit grelina.

Grelina este un hormon peptidic care stimuleaza apetitul, produs în special de celulele P/D1 situate in stomac si celulele epsilon din pancreas. Concentratia grelinei creste inainte de mese si scade dupa mese. Acesta este considerat antagonistul hormonului leptina, produs de adipocite, care inhiba satietatea atunci cand este prezent intr-o concentratie ridicata. (sursa:Wikipedia)

Sursa de fibre sanatoase include fructe si legume, cereale integrale, fructe cu coaja lemnoasa si seminte, iar proteinele bune ​​includ: carne de pui fara piele, carne rosie slaba, peste, oua, fasole, tofu, nuci si seminte.

Alege carbohidratii complecsi

Nu este necesar sa reduceti consumul de carbohidrati intr-o dieta viscerala, dar trebuie sa-i alegeti pe cei potriviti.

Multe alimente de pe lista de mai sus sunt carbohidrati simpli. Acestia sunt simpli in structura, iar corpul le descompune usor in zahar. Aceste zaharuri inundă fluxul sangvin, provocând o serie de efecte daunatoare, incluzand oboseala, schimbari de dispozitie si pofte alimentare.

Carbohidratii complecsi sunt digerati mai incet. Ei eliberează o cantitate constantă de zaharuri în sânge și mențin nivelurile de zahăr din sânge stabile.

Carbohidratii complecsi se gasesc in legume, fasole, cereale integrale, nuci si seminte.

Citeste si: Carbohidrati, proteine si grasimi-Cat trebuie sa consumi zilnic pentru a pierde in greutate

Consuma grasimi sanatoase

Desi grasimile saturate si cele trans pot avea efecte negative asupra sanatatii, grasimile nesaturate pot imbunatati sanatatea, in special sanatatea inimii.

Aceste grasimi nesaturate trebuie sa faca parte din dieta viscerala si pot fi gasite in alimente precum peste, avocado, masline si ulei de masline, nuci si seminte.

Grasimile au mai multe calorii decat carbohidratii si proteinele, asa ca asigurati-va ca mentineti aportul de grasime la 20-30% din totalul caloriilor.

Exercitii fitness – Scapi de grasimea de pe burta

Activitatea fizica practicata in mod constant ajuta la arderea excesului de calorii si creaza un deficit.

Astfel ca se recomanda adultilor cel putin 150 de minute de activitate de intensitate moderata sau 75 de minute de activitate cardiovasculara viguroasa, in fiecare saptamana.

Cresterea la 300 de minute de intensitate moderată sau 150 de minute de activitate viguroasa in fiecare saptamana ofera beneficii mai mari.

Adaugarea exercitiilor de rezistenta si forta duc la formarea de masa musculara slaba, ajutand si la pierderea grasimilor viscerale.

Cumpara Online

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *