fbpx

Dieta cu fructe

dieta cu fructe

Tot ce trebuie să știți despre dieta cu fructe!

Ce este dieta cu fructe?

Dieta cu fructe sau fructiferă este o dietă vegană extrem de restrictivă. Aceasta exclude toate produsele de origine animală, inclusiv produsele lactate.

Persoanele care urmează acest regim alimentar, mănâncă în principal doar fructe crude.

  • Legumele, fructele uscate, nucile și semințele pot fi, de asemenea, consumate cu moderație.

Alte tipuri de alimente, precum cerealele, leguminoasele și tuberculii, sunt limitate sever sau eliminate complet.

  • Este de evitat mâncarea gătită de orice fel, inclusiv fructe gătite.

Nu există un mod specific impus de a urma dieta cu fructe.

Unele persoane mănâncă doar fructe căzute pe pământ, mai degrabă decât fructe care au fost culese.

Alții nu vor mânca alte alimente în afară de fructe.

În acest caz, urmarea dietei cu fructe poate avea multe riscuri, cum ar fi subnutriția, așa că cel ma bine este să discuți cu medicul dacă ai astfel de intenții.

Acesta te poate ghida cum să îți satisfaci nevoile nutriționale, fără să îți pui sănătatea în pericol.


alimente care slăbesc

Care sunt beneficiile în dieta cu fructe?

Când sunt consumate cu moderație, fructele pot fi o parte foarte sănătoasă a unei diete hrănitoare.

Unele avantaje ale consumului de fructe includ:

  • Fructele conțin fibre, care te pot ajuta în scăderea colesterolului și reglarea digestiei.
  • Merele, perele, murele și zmeura sunt exemple de fructe bogate în fibre alimentare.
  • Portocalele și căpșunile sunt exemple de fructe care conțin multă vitamina C. Această vitamină ajută la menținerea dinților și a gingiilor sănătoase și susține sistemul imunitar.
  • Bananele, guavele, pepenele galben și mango sunt exemple de fructe bogate în potasiu. Potasiul poate ajuta la menținerea unei tensiuni arteriale sănătoase și la reglarea echilibrului de lichide în organism.
  • Portocalele și fructele tropicale, cum ar fi mango sunt bogate în folat. Acest lucru poate ajuta organismul să producă globule roșii. Folatul susține și dezvoltarea fetală sănătoasă.
  • Prunele negre, prunele și toate fructele de pădure sunt exemple de fructe bogate în antioxidanți. Antioxidanții limitează producția de radicali liberi. Îți pot proteja pielea și pot combate boli.

Care sunt riscurile dietei cu fructe?

Câteva substanțe nutritive care sunt vitale pentru sănătatea generală lipsesc din dieta de slăbit cu fructe.

Aceste lipsuri includ:

  • proteine
  • grăsimi
  • calciu
  • vitaminele B
  • acizi grași omega-3

alimente pentru un sistem imunitar sanatos

Datorită naturii extrem de restrictive a dietei, subnutriția este o preocupare semnificativă.

Corpul tău s-ar putea simți înfometat. Acest lucru înseamnă că metabolismul tău va încetini, în timp ce încearcă să păstreze magazinele nutriționale și să conserve energia.

De asemenea, este posibil să experimentezi anemie, oboseală și un sistem imunitar scăzut. În timp, lipsa de calciu poate duce la osteoporoză.

O dietă pe bază de fructe este de asemenea foarte bogată în zahăr, chiar dacă are o sursă naturală.

Această dietă poate fi o alegere greșită pentru persoanele cu diabet, prediabet, sindrom ovarian polichistic sau rezistență la insulină.

În dieta de slăbit cu fructe, nu există reguli stricte, așa că este posibil să adaptezi dieta la nevoile tale nutritive specifice.

Limitarea aportului de fructe la 50% și adăugarea de surse de proteine, cum ar fi nuci sau suplimente, pot ajuta la echilibrarea deficitelor nutritive datorate dietei pe bază de fructe.

Cum să urmezi dieta cu fructe?

Vreau să slăbesc cu fructe!

Dacă vrei să ții această dietă, începe cu pași mici. Fă o tranziție treptată de la alimentația ta zilnică actuală, la cea cu fructe.

Începe să renunți la:

  • alcool
  • produse de origine animală
  • boabe
  • produsele alimentare prelucrate
  • cofeina

Și adaugă:

  • fructe crude
  • nuci
  • semințe
  • legume

Cei care țin dieta cu fructe, de obicei mâncă liber din mai multe grupuri de fructe.

Poți alege să respecți un plan de trei mese pe zi sau să te extinzi la patru, cinci mese mai mici, pe întreg parcursul zilei.

dieta cu fructe

Ce fructe te ajută să slăbești?

  • fructe acide: portocale, grapefruit, roșii, fructe de pădure, prune, afine;
  • fructe subacide: mere, caise, zmeură și cireșe;
  • fructe uleioase: avocado, măsline și nucă de cocos;
  • fructe dulci: banane, curmale, smochine și struguri;
  • pepenii de toate tipurile;
  • fructe vegetale: castraveți și ardei gras.

Dacă poți, optează pentru fructe organice, ori de câte ori este posibil.

De asemenea, ar trebui să bei multă apă. Poți opta și pentru suc de la nuca de cocos sau suc de fructe 100% natural, pe parcursul zilei.

Plan alimentar în dieta cu fructe:

  • În timpul tranziției, poți apela la aburirea sau la înmuierea fructelor și legumelor până când ești dispusă să mănânci doar fructe crude.
  • De asemenea, ar trebui să încluzi fructe uleioase la fiecare masă pentru a oferi corpului grăsime.
  • Încercă să incluzi o sursă de proteine, cum ar fi nuci sau semințe, la fiecare masă.
  • Include legume crude sau ușor aburite, cum ar fi cartofii dulci și țelina, cu fiecare porție.
  • Asigură-te că bei multe lichide, cum ar fi apă și suc natural de fructe.

Indiferent de tipul de plan alimentar pe care îl urmezi, corpul tău trebuie să se miște pentru a fi sănătos.

Dieta fructiferă poate să nu îți ofere suficientă energie pentru a face exerciții fizice. Dacă te simți fără energie, e un semn de atenționare că trebuie să îți modifici aportul nutrițional.

Dacă obiectivul tău este scăderea în greutate, creșterea sănătății sau un mod de viață mai natural, consultarea medicului înainte de a începe dieta cu fructe este o idee bună.

Această dietă poate avea un efect negativ asupra sănătății generale dacă ai o afecțiune medicală sau iei orice fel de medicamente.

Medicul te poate ajuta să înțelegi riscurile individuale și poate modifica dieta pentru a se potrivi nevoilor tale.

O idee bună este consultarea cu un dietetician înregistrat. Acesta te poate ajuta la crearea unui plan care să funcționeze pentru tine, asigurându-ți, toate nevoile nutriționale.


Citește și:



MAGAZIN DE SUPLIMENTE NUTRITIVE


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *