fbpx

Dieta low carb – plan alimentar pentru 7 zile

dieta low carb

Dieta low carb pentru 7 zile – plan alimentar

Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați este ideală dacă îți dorești să slăbești sănătos și să-ți îmbunătățești sănătatea.

O dietă low carb este o dietă care restricționează carbohidrații.

Cum ar fi cei care se găsesc în alimente zaharoase, paste și pâine.

Este bogată în schimb în proteine, grăsimi și legume sănătoase.

Există mai multe tipuri diferite de diete cu conținut scăzut de carbohidrați.

Studiile arată că dietele low carb pot provoca pierderi în greutate și pot îmbunătăți sănătatea.

Citește și: Dieta ketogenică – plan alimentar pe 7 zile

Plan alimentar detaliat pentru o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați

Află ce să mănânci, ce să eviți și ce meniu cu conținut scăzut de carbohidrați să alegi, timp de o săptămână.

Ce să mănânci în dieta low carb – alimente cu conținut scăzut de carbohidrați

Opțiunile tale alimentare depind de câteva lucruri, inclusiv cât de sănătosasă ești, cât de multe exerciții fizice faci și cât de mult vrei să slăbești.

Consideră acest plan de masă ca o orientare generală.

Apoi alcătuiește-ți propriul meniu, alegând din lista alimentelor permise.

Alimente permise: carne, pește, ouă, legume, fructe, nuci, semințe, lactate cu conținut ridicat de grăsimi, grăsimi, uleiuri sănătoase și poate chiar tuberculi și boabe fără gluten.

Alimente interzise: zahăr, grâu, uleiuri din semințe, grăsimi trans, produse cu conținut scăzut de grăsimi și alimente puternic procesate.

Ce alimente să eviți în dieta low carb ?

  • Zahăr: băuturi răcoritoare, sucuri de fructe, bomboane, înghețată și multe alte produse care conțin zahăr adăugat.
  • Cereale rafinate: grâu, orez, orz și secară, pâine, cereale și paste.
  • Grăsimi trans: Uleiuri hidrogenate sau parțial hidrogenate.
  • Produse cu conținut scăzut de grăsimi: Multe produse lactate, cereale sau biscuiți reduse în grăsimi, dar adaos de zahăr.
  • Alimente puternic procesate: tot ce e fabricat într-o fabrică, nu este indicat.
  • Legume cu amidon: este mai bine să limitezi legumele bogate în dacă urmezi o dietă foarte scăzută în carbohidrați.

Recomandare: citește tot timpul eticheta cu ingrediente, chiar și la alimentele etichetate drept alimente sănătoase.



Alimente permise în dieta cu conținut scăzut de carbohidrați

Când urmezi dieta low carb trebuie să te bazezi pe acele produse reale, neprocesate, alimente cu conținut scăzut de carbohidrați:

  • Carne: carne de vită, miel, carne de porc,carne de pui – cel mai bine hrănite cu iarbă.
  • Pește: somon, păstrăv și multe altele – peștele sălbatic prins este cel mai bun.
  • Ouă: îmbogățite cu omega-3.
  • Legume: spanac, broccoli, conopidă, morcovi și multe altele.
  • Fructe: mere, portocale, pere, afine, căpșuni.
  • Nuci și semințe: migdale, nuci, semințe de floarea soarelui, etc.
  • Produse lactate cu conținut ridicat de grăsimi: brânză, unt, smântână grea, iaurt.
  • Grăsimi și uleiuri: ulei de nucă de cocos, unt, untură, ulei de măsline și ulei de pește.

Dacă trebuie să slăbești, ai grijă cu brânza și nucile, deoarece este ușor să faci abuz de ele. Nu mânca în exces.

Alte alimentele care ar putea fi incluse in dieta low carb

Dacă ești o persoană sănătoasă, activă și nu trebuie să slăbești, îți poți permite să mai mănânci câțiva carbohidrați în plus.

  • Tuberculi: cartofi, cartofi dulci.
  • Cereale neterminate: orez brun, ovăz, quinoa.
  • Leguminoase: linte, fasole neagră, fasole.

Mai mult, mai poți adăuga cu moderație:

  • Ciocolată neagră: alegeți mărci ecologice cu cel puțin 70% cacao.
  • Vin: alege vinuri seci, fără adaos de zahăr sau carbohidrați.

Ciocolata neagră are un conținut ridicat de antioxidanți și poate oferi beneficii pentru sănătate, dacă o consumi cu moderație.

Cu toate acestea, fii conștientă că atât ciocolata neagră, cât și alcoolul pot împiedica progresul în pierderea în greutate, dacă mânci sau bei prea mult.

Băuturi permise

  • Cafea
  • Ceai
  • Apă
  • Băuturi carbogazoase fără zahăr, cum ar fi apa minerală.
dieta low carb pentru 7 zile

Plan alimentar în dieta low carb pentru 7 zile

Dieta low carb pentru 7 zile – plan alimentar cu conținut redus de carbohidrați, pentru o săptămână.

Meniul zilnic conține 50 de grame de carbohidrați.

*Dacă ești sănătoasă și activă, poți mânca ceva mai mulți carbohidrați.

Luni

  • Mic dejun: omleta cu diverse legume, prăjită în unt sau ulei de nucă de cocos.
  • Prânz: iaurt grecesc cu afine și o mână de migdale.
  • Cina: burburguș fără brânză, servit cu legume și sos de salsa.

Marți

  • Mic dejun: slănină și ouă.
  • Pranz: burgeri și legume.
  • Cina: somon cu unt și legume.

Miercuri

  • Mic dejun: ouă și legume, prăjite în unt sau ulei de nucă de cocos.
  • Pranz: salata de creveti cu putin ulei de masline.
  • Cina: pui la gratar cu legume ce contine putine calorii

Joi

  • Mic dejun: omletă cu diverse legume, prăjită în unt sau ulei de nucă de cocos.
  • Prânz: smoothie cu lapte de nucă de cocos, fructe de pădure, migdale și pudră proteică.
  • Cina: friptură cu legume.

Vineri – dieta low carb

  • Mic dejun: slănină și ouă.
  • Pranz: salata de pui cu puțin ulei de masline.
  • Cina: cotlet de porc cu legume.

Sâmbătă

  • Mic dejun: omleta cu diverse legume.
  • Pranz: iaurt cu boabe, fulgi de nucă de cocos și o mână de nuci.
  • Cina: chiftele cu legume.

Duminică

  • Mic dejun: slănină și ouă.
  • Prânz: smoothie cu lapte de nucă de cocos, o lingură de smântână grasă, pudră proteică aromată cu ciocolată și fructe de pădure.
  • Cina: aripi de pui la gratar cu niște spanac crud pe lateral.

Include o mulțime de legume cu conținut scăzut de carbohidrați, în dieta ta.

Dacă obiectivul tău este să rămâi sub 50 de grame de carbohidrați pe zi, poți alege dintr-o mulțime de legume și un fruct pe zi.

Din nou, dacă sunteți sănătoși și activi, puteți adăuga câțiva tuberculi precum cartofii și cartofii dulci, sau unele boabe sănătoase precum ovăzul.

Gustări sănătoase, cu conținut scăzut de carbohidrați în dieta low carb

Nu există nici un motiv legat de sănătate, pentru a mânca mai mult de trei mese pe zi.

Dacă îți este foame între mese, iată câteva gustări sănătoase, ușor de preparat, cu conținut scăzut de carbohidrați care pot creea senzația de sațietate:

  • Bucăți de fructe
  • Iaurt cu grăsime mare
  • Unul sau două ouă fierte
  • Morcovi
  • O mână de nuci
  • Puțină brânză sau carne

Dacă ești genul de persoană care mănâncă des la restaurant, este destul de ușor să alegi o masă sănătoasă:

  1. Comandă un fel principal de mâncare pe bază de carne sau pește.
  2. Bea apă simplă în loc de cola sau suc de fructe.
  3. Solicită legume suplimentare în loc de pâine, cartofi sau orez.

Citește și: 5 Diete susținute de știință

Listă de cumpărături cu alimente ce au conținut scăzut de carbohidrați

O regulă bună este să faci cumpărături în perimetrul magazinului, unde se găsesc mai multe alimente neprocesate.

Concentrarea pe alimente neprocesate îți va face dieta de o mie de ori mai bună.

Alimentele organice și cele de la animale hrănite cu iarbă sunt, de asemenea, alegeri populare și deseori considerate mai sănătoase, dar de obicei mai scumpe.

Încercă să alegi cea mai puțin procesată opțiune, pe care ți-o poți permite:

  • Carne (vită, miel, porc, pui, bacon)
  • Pește (pește gras cum ar fi somonul)
  • Ouă (îmbogățite cu omega-3)
  • Unt
  • Ulei de cocos
  • Untură
  • Măsline
  • Brânză
  • Smântână
  • Iaurt (cu grăsimi, neîndulcit)
  • Afine (proaspete sau congelate)
  • Nuci
  • Măsline
  • Legume proaspete (verzi, ardei, ceapă, etc.)
  • Legume congelate (broccoli, morcovi, amestecuri diverse)
  • Condimente (sare de mare, piper, usturoi, muștar etc.)

Evită să ai în casă ispite nesănătoase, cum ar fi chipsuri, bomboane, înghețată, cola, sucuri, pâine, cereale și ingrediente de copt, cum ar fi făina albă și zahărul.

Dieta low carb restricționează carbohidrații, cum ar fi cele găsite în zahăr și alimente prelucrate, paste și pâine. În schimb, este bogată în proteine, grăsimi și legume sănătoase.

Studiile arată că poate provoca pierderi în greutate și pot îmbunătăți sănătatea.

Planul de masă de mai sus oferă elementele de bază ale unei alimentații sănătoase, cu conținut scăzut de carbohidrați.

Surse: healthline.com Sursa imagini: freepik.com


CureSlabit.ro – Magazin Online


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *